Kertaterapia kokeilussa Kouvolan perheneuvonnassa

Kertaterapiaan voi tulla yksin, parina tai perheenjäsenen kanssa. Aikoja terapiaan voi varata 19.2. alkaen.

Kertaterapia_lukkarin uutiskuva.jpg

Kertaterapia toimii parhaiten, kun on yksi selkeä aihe, jonka eteen työskennellään. (Kuva: Jasmin Kaalinpää)

Kouvolan perheneuvonnassa alkaa tänä keväänä kokeiluna uudenlainen palvelu, kertaterapia. Ensimmäiset kertaterapia-ajat ovat saatavissa 6. maaliskuuta lähtien. Aikoja terapiaan voi varata 19.2. alkaen maanantaista keskiviikkoon klo 10.30-11.30, numerosta 040 714 0556. Kertaterapia on maksuton.

Kertaterapia on nimensä mukaisesti terapia, jossa käydään vain yhden kerran. Keskusteluaika on enintään 90 minuuttia. Kertaterapiaan voi tulla yksin, parina tai perheenjäsenen kanssa. Akuutissa kriisissä olevien on hyvä tiedostaa, että yksi käyntikerta harvoin riittää isojen ja vakavien tilanteiden käsittelyyn.

Kertaterapiaa on toteutettu kirkon perheneuvonnassa eri puolilla Suomea. Asiakkaat ovat kokeneet käynnit hyödyllisiksi. Kertaterapia toimii parhaiten, kun on selkeä yksi aihe, jonka eteen työskennellään. Perheneuvojat toivovat, että tämä uusi palvelu madaltaa kynnystä hakeutua ammatilliseen apuun perheneuvontaan.

Kouvolan perheasiain neuvottelukeskus tarjoaa maksutonta ammatillista keskusteluapua ja terapiaa Kouvolan ja Iitin asukkaille. Perheneuvonnassa on mahdollista keskustella ammattilaisen kanssa parisuhteen ja perheen vaikeuksista tai oman elämän solmukohdista. Palvelut ovat maksuttomia ja asiakkaaksi voi hakeutua, vaikka ei olisi evankelisluterilaisen kirkon jäsen. Neuvontaan voi tulla yksin, kumppanin kanssa tai koko perheenä. Asiakkaat kohdataan perheiden ja parisuhteiden moninaisuutta kunnioittaen.

Katso tarkemmat tiedot kertaterapiastaLinkki avautuu uudessa välilehdessä

2024-02-07 15:41:00.0