Huvipuistojumis Tykkimäessä 18.5.

Tykkimäen huvilavetilla järjestetään maksuton Huvipuistojumis helatorstaina 18. toukokuuta.

Kaksi valkoisiin alboihin ja punaisiin stooliin pukeutunutta pappia seisoo esiintymislavan etuosassa kädet ...

Huvipuistojumis on keväinen huvittelukauden aloituksen siunaus, jossa lauletaan ja liikutaan.

Tykkimäellä järjestetään maksuton Huvipuistojumis helatorstaina 18. toukokuuta. Jumis alkaa laulujen harjoittelulla klo 10 ja varsinainen ohjelma käynnistyy klo 10.15. Jumiksessa ovat mukana pastori Johanna Pesonen ja kanttori Risto Eskola sekä bändi ja lapsikuorolaisia.

– Reilun puolen tunnin aikana on luvassa keväinen, reippaan iloinen ja laulua täynnä oleva jumis, jossa on mukana monenlaisia liikunnallisia elementtejä. Se sopii mainiosti niin aikuisille, riparilaisille kuin pienille lapsillekin ja tietenkin kaikille meille, jotka pidämme huvipuistosta, Johanna Pesonen kuvailee.

Huvipuistojumis on keväinen huvittelukauden aloituksen siunaus, jonka jälkeen Tykkimäen laitteet aukeavat klo 11.

Ensimmäisen kerran Huvipuistojumis järjestettiin Tykkimäellä vuonna 2014. Jumikset ovat osa Lasten ja nuorten keskuksen perheretkipäivien ohjelmaa. Tykkimäkeen on tulossa noin 500 perheretkeläistä Mikkelin ja Kuopion hiippakunnista. Retkipäivän Tykkimäelle järjestävät Kouvolan seurakuntayhtymä ja Lasten ja nuorten keskus.

Johanna Pesonen
Johanna Pesonen