Pelejä ja musiikkia Kouvolan Vappugospelissa

Vappugospel soi tuttuun tapaan Lyseon liikuntahallissa sunnuntaina 30.4. klo 14-21. Bändien kuuntelun lisäksi ohjelmassa on luvassa mm. curlingia, bingo, huojuva torni, arvonta ja vappuinen valokuvausseinä. Vappugospel on kaikille avoin, ilmainen ja päihteetön tapahtuma.

Kolme tummiin vaatteisiin pukeutunutta miestä seisoo iltavalaistuksessa olevan kaupunkimaiseman edessä.

Park7 esiintyy Kouvolan Vappugospelissa 30.4.

Vappugospelissa nähdään useita esiintyjiä, joista yksi on energisesti rap- ja rockmusiikkia yhdistelevä Miika Johannes -yhtye. Kokoonpano julkaisee keväällä uuden kappaleen, joka kuullaan myös Vappugospelissa. Miika Johanneksen keulahahmo Miika Sinervo kertoo, että musiikki on hänelle tapa käsitellä elämää ja välittää tunteita.

– Toivon, että päällimmäisenä kuulijalle jää mieleen sanoma toivosta, joka kestää vaikeiden hetkien keskellä, Sinervo kertoo.

Tapahtuman aikana lavalle nousevat Miika Johanneksen lisäksi Beige, WorldWideFamous, Niemisen likat, KVL Collective, ColourCollide, Park7, Armorengas sekä Minea, Emilja ja Houseband.

Kävijöille luvassa monipuolista oheisohjelmaa

Musiikista nauttimisen lisäksi Vappugospel tarjoaa kävijöilleen mahdollisuuden pelata curlingia, huojuvaa tornia, mölkkyä, perinteisiä korttipelejä ja Vappugospel-bingoa. Valkealan seurakunnan nuorisotyönohjaaja Lotta Kemppainen on tyytyväinen tapahtuman monipuolisuuteen.

– Vappugospelissa on vappuinen valokuvausseinä sekä mahdollisuus koristella itseään UV-valossa. Yläkerrasta löytyy kioski, jossa on tarjolla pientä purtavaa. Kaveriporukalla voi tulla vaikka piknikille kuuntelemaan musiikkia, Kemppainen vinkkaa.

Rippikoululaisilla on mahdollisuus saada tapahtumasta merkintä riparikorttiin suorittamalla erilaisia tehtäviä. Kävijät voivat osallistua myös arvontaan, josta voi voittaa festarilipun Maata Näkyvissä -festareille, joka järjestetään Turussa 17.–19.11.

Tule mukaan toteuttamaan Vappugospelia

Vappugospel toteutetaan paikallisten nuorten voimin. Vapaaehtoiseksi voi ilmoittautua oman seurakuntansa kautta. Vappugospel on kaikille avoin, ilmainen ja päihteetön tapahtuma.

Vappugospeliin voi osallistua paikan päällä tai seurata ohjelmaa striimin kautta omalla kotisohvalla. Tapahtuma striimataan Vappugospelin YouTube-kanavalla.

Tapahtuman järjestävät yhteistyössä Kouvolan ev.lut. seurakunnat, Gospel Kouvola ry, Kouvolan ja Inkeroisten Helluntaiseurakunta, Kouvolan Vapaaseurakunta, Luojan Kämmenellä ry sekä Kouvolan kaupungin nuorisopalvelut. Tapahtuma on saanut tukea Kymin 100-vuotissäätiöltä.

Lisätietoja:
Instagram: @vappugospel