Kirkkoherran vaali Anjalankosken seurakunnassa kesäkuussa

Anjalankosken seurakuntaan valitaan uusi kirkkoherra 18. kesäkuuta pidettävällä vaalilla.

Kirkon alttari ja saarnastuoli, joissa violetit liturgiset värit. Kirkon alttaritaulussa on kuva paimenesta...

Myllykosken kirkkosali (kuva: Kouvolan kameraseura)

Ehdokkaina vaalissa ovat ensimmäisellä vaalisijalla Anjalankosken seurakunnan kappalainen Johanna Pesonen ja toisella vaalisijalla Keski-Lahden seurakunnan seurakuntapastori Pauli Pietiläinen.

Ehdokkaat antavat vaalinäytteet Myllykosken kirkossa toimitettavissa jumalanpalveluksissa: Johanna Pesonen sunnuntaina 28. toukokuuta ja Pauli Pietiläinen sunnuntaina 4. kesäkuuta. Kunkin vaalinäytteen jälkeen on kirkkokahvit sekä ehdokkaan haastattelu. Seurakuntalaisilla on mahdollisuus esittää kysymyksiä ehdokkaille.

Vaalin ennakkoäänestys alkaa maanantaina 12. kesäkuuta ja vaalipäivä on sunnuntai 18. kesäkuuta. Äänioikeutettuja vaalissa ovat Anjalankosken seurakunnassa 9.4. läsnä olevaksi merkityt seurakunnan jäsenet, jotka täyttävät 18 vuotta viimeistään 18.6.

Wed Apr 05 10:45:00 EEST 2023