Viisi paria sanoi Tahdon Hääpäivässä 2.3.2023

Kouvolan seurakuntien Hääpäivää vietettiin 2. maaliskuuta Valkealan kirkossa. Avioliittoon vihittiin illan aikana viisi paria.

Pari B 85.jpg

Hääpäivässä Valkealan kirkossa 2.3.2023 vihittiin viisi paria. Kuva: Johannes Wiehn

Kouvolan seurakuntien Hääpäivässä ei tarvitse huolehtia puitteista tai siitä, onko kaikki varmasti kunnossa. Hääpäivä tarjoaa vaivattoman, yksinkertaisen ja kauniin tavan solmia avioliitto.

Kirkkohäissä pyydetään rakkaudelle Jumalan siunausta

– Aina se herkistää, kun alttarilla kohtaan vihkiparin ja saan ihmetellä heidän kanssaan Raamatun Korinttilaiskirjeen sanoin: "Suurin on rakkaus", sanoo Valkealan kirkkoherra Arto Helle.

Kirkkohäissä pyydetään rakkaudelle Jumalan siunausta. – Siunaus tarkoittaa mitä kaikkea Jumala on rakkaudessaan lahjoittanut ja lahjoittaa.

– Kirkkohäissä vihkipari sekä sitoutuu rakkauteen että turvaa Jumalan huolenpitoon. "Sinä olet minun ja minä olen sinun. Se on avioliitto." Näin koruttomasti kiteytti aikanaan ihmisen kaipuun toisen luo kirkkoisämme Martti Luther. Yksinkertaista, ja kuinka paljon ajatuksen sisälle kätkeytyykään, Arto Helle toteaa.

Seuraava hääpäivä järjestetään 24.2.2024 Myllykoskella

Yhteisen hääpäivän vihkikirkko vaihtuu vuosittain Kouvolan seurakuntien alueella. Seuraava Hääpäivä järjestetään lauantaina 24.2.2024 Myllykosken kirkossa. Ensimmäistä kertaa seurakuntien yhteinen vihkitilaisuus on järjestetty Kouvolassa vuonna 2010.

Lisätietoja:
kouvolanseurakunnat.fi/haapaiva