Kirkonkellot soivat tukea Ukrainalle 24.2.

Kirkkojen kellot soivat ympäri Suomea Ukrainaan hyökkäämisen vuosipäivänä perjantaina 24. helmikuuta symbolisena tuen osoituksena.

Kirkonkello Jaalan kirkossa_kuva Kouvolan kameraseura.jpg

Rauhankellot soivat Kouvolan kirkoissa Ukrainaan hyökkäämisen vuosipäivänä perjantaina 24. helmikuuta. Kuva: Kouvolan kameraseura

Rauhan kellot soivat Kouvolassa klo 12 Anjalan, Elimäen, Inkeroisten, Jaalan, Korian, Kuusankosken, Myllykosken, Käpylän, Sippolan ja Voikkaan kirkossa sekä Keskuskirkossa. Valkealan kirkossa rauhan kellot soivat klo 18.45. Valkealassa kellonsoiton aikana voi liittyä rukoukseen sytyttämällä oman rauhankynttilän kirkon kiviaidalle osoitettuun paikkaan.

Rukous Ukrainan ja rauhan puolesta

Keskuskirkossa järjestetään samana päivänä klo 18 alkaen Rukous Ukrainan puolesta -iltatilaisuus. Tapahtumassa on musiikkia, rukousta sekä mahdollisuus henkilökohtaiseen jutteluun ja rukoukseen papin kanssa. Illan ohjelman sisältöjä tulee tulkkaamaan venäjän kielelle Arja Halttunen. Valkealan kirkossa vietetään iltamessua ja rukoillaan rauhan puolesta klo 19. Myllykosken kirkon arkimessussa klo 20 on teemana Rauha.

Fri Feb 17 15:17:00 EET 2023