Piispantarkastuksen juhlamessu Keskuskirkossa 4.12.

Kouvolan piispantarkastus päättyy piispa Seppo Häkkisen toimittamaan juhlamessuun 4.12. klo 10 Keskuskirkossa.

Piispa Seppo Häkkinen Keskuskirkossa 20.3.2022_kuva Laura Blom.jpg

Piispa Seppo Häkkinen saarnaa ja toimii liturgina juhlamessussa 4.12. Keskuskirkossa. Arkistokuva: Laura Blom.

Juhlamessussa saarnaa ja liturgina toimii piispa Seppo Häkkinen, avustavana liturgina on Kouvolan kirkkoherra Tuija Nuutinen. Kanttoreina ovat Terhi Paukku ja Ritva-Liisa Marttila. Kouvolan Kirkkokuoro avustaa. Kirkkoherrat Kirsi Hämäläinen, Kimmo Ylikangas, Arto Helle ja vs. kirkkoherra Johanna Pesonen toimivat messutehtävissä yhdessä seurakuntalaisten kanssa. Messun jälkeen on juhlakahvit Kouvolan seurakuntakeskuksen Maria-salissa.

Katso juhlamessu Kouvolan seurakuntien YouTube-kanavaltaLinkki avautuu uudessa välilehdessä

Piispantarkastuksesta saatiin tukea seurakuntaelämän kehittämiseen

Piispantarkastus Kouvolassa ajoittui loka-marraskuulle. Ohjelmassa oli tapaamisia yhteistyökumppaneiden, seurakuntien työntekijöiden ja luottamushenkilöiden kanssa sekä  seurakuntatilaisuuksia ja vierailuja eri kohteisiin.
– Piispantarkastuksen kohtaamisissa oli lämmin tunnelma. Tarkastuksen perusteella voimme olla ylpeitä ja iloisia Kouvolan seurakuntien ja yhtymän toiminnasta. Saimme myös arvokasta tukea seurakuntaelämän kehittämiseen Kouvolassa, sanoo rovasti Arto Helle.

Tarkastuksessa keskityttiin seurakuntien kanssa sovittuihin teemoihin. Kouvolan seurakuntayhtymän alueella näitä ovat muun muassa erilaiset verkostoyhteistyöt. Tarkastuksen erityiskohteina olivat viestintä, saavutettavuus, esteettömyys, vapaaehtoistoiminta ja työhyvinvointi.

Tarkastuspäivien aikana piispa seurueineen vieraili esimerkiksi metsäkirkossa Ummeljoella, Pato Areenalla, Yhteislyseossa, Utin jääkärirykmentissä, paloasemalla ja Ratamokeskuksessa.

2022-12-01 11:33:00.0