Voikosken kirkosta radioidaan mökkiläisten messu 24.7.

Mökkiläisten messu sunnuntaina 24.7. klo 10 on kuultavissa Yle Radio 1 -kanavalla. Messussa juhlistetaan 100-vuotiasta Mouhu-Voikosken Marttayhdistystä.

Voikosken kirkon alttarilla pitsiliina ja ehtoollisvälineet, alttaritaulu yläpuolella.

Tehtaanmestari Emil Askolan suunnittelema Voikosken kirkko on rukoushuoneyhdistyksen rakentama, ja vihitty rukoushuoneeksi 1937. Alttaritaulun "Jeesus Getsemanessa" on maalannut valkealalainen Mirja Niemi vuonna 1955. (Kuva: Kouvolan kameraseura)

Messussa saarnaa piispa Seppo Häkkinen, liturgina on kappalainen Ari Luomajoki ja kanttoreina Teemu Kääriäinen ja Kirsi Rantala, tekstinlukijat Maarit Lamponen ja Päivi Niemelä. Marttojen lauluryhmä ja Nuoret Martat esiintyvät.

Alkumusiikkina on ukrainalainen kansanlaulu Hiljainen tienoo. Kuoro laulaa Jaakko Löytyn ja Anna-Mari Kaskisen laulun Anna sydän avara. Messussa lauletaan virret 197:1-2; 13; 401; 954; 226; 462.

Messun jälkeen on tarjolla täytekakkukahvit.

Voikosken kirkkoLinkki avautuu uudessa välilehdessä

2022-07-11 14:03:00.0