Kesäillan lumoa Sippolan kirkossa 21.7.

Sopraano Salla Eskola ja pianisti Hanna-Mari Zinovjev esittävät suomalaisia kansansävelmiä sekä liedin ja oopperan tunnelmia klo 18 alkavassa konsertissa.

Sopraano Salla Eskola katsoo kameraan.

Sopraano Salla Eskola tulkitsee tunteiden kirjoa Sippolan Ukraina-konsertissa 21.7. klo 18. (Kuva: Risto Eskola)

Taiteilijoiden tukikonsertit Ukrainan hyväksi jatkuvat Sippolan kirkossa 21.7. klo 18, kun sopraano Salla Eskola ja pianisti Hanna-Mari Zinovjev tarjoavat kuulijoille rakastetuimpia suomalaisia kansansävelmiä sekä liedin ja oopperan tunnelmia muun muassa Schubertin, Schumannin, Händelin ja Dvorákin sävellyksistä. Teemoissa vaihtelevat syvä tunteiden kirjo, luonnon kauneus ja herkkyys.

Konserttiin on vapaa pääsy, mutta 10 euron hintaisen ohjelman voi lunastaa ovelta.  Ohjelmatuotto ohjataan Ukrainan hyväksi Kirkon Ulkomaanavun kautta.

Salla Eskola valmistui musiikin maisteriksi Sibelius-Akatemiasta 2019 ja laulupedagogiksi Savonia-ammattikorkeakoulusta vuonna 2013 sekä 2016. Eskola on opiskellut laulua Marjatta Airaksen ja Sari Mokkila-Karttusen johdolla sekä saanut oppia laulun mestarikursseilta muun muassa Sirkku Wahlroos-Kaitilalta, Marjut Hannulalta ja Ritva Auviselta

Hanna-Mari Zinovjev valmistui musiikin maisteriksi Sibelius-Akatemian solistiselta osastolta 2015. Opettajina ovat toimineet muun muassa Hui-Ying Liu Tawastsjerna sekä Juhani Lagerspetz.

Fri Jul 08 12:44:00 EEST 2022