Juhannus Kouvolan seurakunnissa

Juhannusjuhlat järjestetään aattona 24.6.2022 Puhjonrannassa, Pytynlahdessa, Niinirannassa ja Inkeroisten kirkkopuistossa. Juhannuskokot syttyvät sään salliessa Puhjonrannassa, Pytynlahdessa, Niinirannassa ja Korian Pioneeripuistossa. Juhannuspäivänä 25.6. ja sunnuntaina 26.6. vietetään perinteiset jumalanpalvelukset.

Juhannuskokko palaa järven rannalla.

Kokot syttyvät juhannusaattona 24.6. sään salliessa Pytynlahden kesäkodilla, Puhjonrannan kurssikeskuksessa, Niinirannan toimintakeskuksessa ja Korian Pioneeripuistossa. Kuva Niinirannasta: Keijo Kouvonen.

Juhannusaattona perjantaina 24. kesäkuuta järjestetään Kouvolan seurakuntien juhannusjuhlat Puhjonrannan kurssikeskuksessa Valkealassa klo 16-20, Pytynlahden kesäkodilla Iitin Lyöttilässä klo 17-20, Inkeroisten kirkkopuistossa klo 18-20 ja Niinirannan toimintakeskuksessa Valkealassa klo 18-20.

Juhannuskokot syttyvät aattona sään salliessa Puhjonrannassa, Pytynlahdessa, Niinirannassa ja Korian Pioneeripuistossa. Metsäpalovaroituksen ollessa voimassa kokkoja ei polteta.

Juhannusviikonloppuna vietetään kesäisiä jumalanpalveluksia

Juhannuspäivänä lauantaina 25. kesäkuuta ja sunnuntaina 26. kesäkuuta vietetään seurakunnissa perinteiset jumalanpalvelukset. Lauantaina 25.6. voi osallistua kesäiseen juhannuskirkkoon Jaalassa klo 13 ja Kansanlaulukirkkoon Inkeroisten kirkkopuistossa klo 18. Sunnuntaina 26.6. on klo 10 Kansanlaulumessu Keskuskirkossa ja Hiljaisen rukouksen messu Jaalassa.

Juhannussunnuntain metsäkirkko kutsuu Mustilan Arboretumiin 26.6. klo 18. Metsäkirkkoon on kylttiopastus Puistokahvilalta. Metsäkirkkoon osallistuminen on maksutonta. Ennen metsäkirkkoa on mahdollisuus osallistua maksulliselle puistoretkelle Arboretumissa. Retkelle lähdetään klo 17 puistokahvilalta, josta voi ostaa pääsylipun, hintaan sisältyy opastus. Puistoretken jälkeen voi jäädä metsäkirkkoon.

Juhannus on Johannes Kastajan syntymäpäivä

Sana juhannus tulee nimestä Johannes. Nimi tarkoittaa ”Jumala on armollinen”. Juhannus on Johannes Kastajan syntymäpäivä. Raamatun mukaan Johannes Kastaja syntyi puoli vuotta ennen Jeesusta. Siksi juhannusta vietetään puoli vuotta ennen joulua. Johannes Kastaja oli Jeesuksen edelläkävijä, joka kulki Jordanin seudulla ja kehotti ihmisiä kääntymään ja ottamaan kasteen syntien anteeksi saamiseksi.

Juhannusjuhlat perjantaina 24.6.

Puhjonrannan kurssikeskus klo 16-20. Saunat lämpiminä ja tarjoilua venevajalla Tuutarin ystävyysseurakunnan hyväksi klo 16-18. Lipun nosto ja kahvitarjoilu klo 18, ohjelma klo 19 ja kokko klo 20.
Pytynlahden kesäkoti klo 17-20. Saunat ja tarjoilua lähetystyön hyväksi klo 17-19. Ohjelma klo 19 ja kokko klo 20. Ilmainen linja-autokuljetus: klo 16.15 Voikkaan linja-autoasema, 16.25 Kuusankosken kirkko, 16.30 Kuusankosken srk-talo, Helsingintie, Pytynlahden kesäkoti.  Kyytiin voi nousta myös välipysäkeiltä. Paluukuljetus Pytynlahdesta Kuusankoskelle lähtee noin klo 20.30.
Inkeroisten kirkkopuisto klo 18-20 (sateella Inkeroisten kirkossa). Mukavaa yhdessäoloa koko perheelle, kisailua, visailua, kesäisiä yhteislauluja, buffetissa myynnissä makkaraa ja kahvia lähetystyön hyväksi, iltahartaus.
Niinirannan toimintakeskus klo 18-20. Lipunnosto ja kahvitarjoilu klo 18. Ohjelmatuokio klo 19 ja kokko klo 20.

Juhannuskokko Korialla perjantaina 24.6.

klo 20 Juhannuskokko Korian pioneeripuistossa sään salliessa. Metsäpalovaroituksen ollessa voimassa kokkoa ei polteta. Järj. Korian VPK yhteistyössä Elimäen seurakunnan kanssa.

Juhannuspäivän jumalanpalvelukset lauantaina 25.6.

klo 10 Messu Myllykosken kirkossa.
klo 10 Messu Elimäen kirkossa.
klo 10 Sanajumalanpalvelus Valkealan kirkossa.
klo 13 Messu Tirvan kirkossa.
klo 13 Sanajumalanpalvelus Käpylän kirkossa.
klo 13 Juhannuskirkko Jaalan kirkossa. Kirkkokahvit lähetystyön hyväksi. Jumalanpalvelus on nähtävissä myös Jaalan kappeliseurakunnan YouTube-kanavalla.
klo 17 Iltamessu Voikkaan kirkossa.
klo 18 Kansanlaulukirkko Inkeroisten kirkkopuistossa, sateella Inkeroisten kirkossa.

Jumalanpalvelukset sunnuntaina 26.6.

klo 10 Messu Valkealan kirkossa.
klo 10 Messu Sippolan kirkossa.
klo 10 Kansanlaulumessu Keskuskirkossa.
klo 10 Hiljaisen rukouksen messu Jaalan kirkossa. Kirkkokahvit lähetystyön hyväksi. Messu on nähtävissä myös Jaalan kappeliseurakunnan YouTube-kanavalla.
klo 10 Sanajumalanpalvelus Kuusankosken kirkossa.
klo 18 Metsäkirkko Mustilan Arboretumissa. Metsäkirkkoon on mahdollisuus tulla mukaan myös maksullisen puistoretken jälkeen. Lähtö puistoretkelle klo 17 puistokahvilalta, josta voi ostaa pääsylipun, hintaan sisältyy opastus.

2022-06-10 14:29:00.0