Myllykosken Ukraina-konsertti tuotti 3312 euroa

Myllykoskella helluntaisunnuntaina järjestetty hyväntekeväisyyskonsertti veti kirkon täyteen.

Esiintyjät Myllykosken kirkossa.

Konsertin päätteeksi kukitetut esiintyjät yhtyivät yleisön kanssa suvivirteen. Vas. Mikko Heino, Aino Niemi, Helena Berg, Heli Korhonen, Marketta Tuomala, Hannu Tuomala, Säde Suutari, Johanna Hasu ja Ville Lumitähti. Kuva: Martti Kivistö

Anjalankosken seurakunnan luottamushenkilöiden ideoima Yhdessä elämää Ukrainalle -konsertti Myllykosken kirkossa täytti järjestäjien odotukset.
– Sanattomaksi vetää, totesi Anjalankosken seurakuntaneuvoston puheenjohtaja Tero Suutari mikrofonin takaa, kun oli loppukiitosten vuoro.

Eikä ihme, sillä Myllykosken kirkon helluntaina 5. kesäkuuta ääriään myöten täyttänyt yleisö oli juuri kartuttanut Ukrainaan Kirkon ulkomaanavun kautta lähtevää apua 3312 eurolla. Kirkossa Ukrainan hyväksi myytyjä käsiohjelmia monistettiin ovelle kiireellä lisää.

Vastapainoksi yleisö pääsi eläytymään todella tasokkaaseen konserttiin, joka oli esiintyjien kädenojennus Ukrainalle.
Kiitossanoissa Suutari arveli, että tämä konsertti mursi jotain mennyttä.
– Koronan jälkeen tuntui kuin elämä olisi taas alkanut.

Tilaisuuden alkusanat lausui Anjalankosken seurakunnan kirkkoherra Timo Pokki. Ilta päättyi yhteisesti veisattuun suvivirteen ja kahvitarjoiluun.

Wed Jun 08 10:52:47 EEST 2022