Kolme kesäkonserttia Ukrainan hyväksi

Ensimmäinen tukikonsertti kuullaan helluntaina 5. kesäkuuta Myllykosken kirkossa. Mukana mm. tangokuningatar Aino Niemi.

Aino Niemi

Vuoden 2017 tangokuningatar Aino Niemi laulaa Yhdessä elämää Ukrainalle -konsertissa 5.6. klo 18 Myllykosken kirkossa. Kuva: TAVATON media

Yhdessä elämää Ukrainalle, Kesäillan lumoa ja Kesäillan gospelia on kolmen laadukkaan konsertin sarja, jolla on yhteinen tavoite: Paikalliset muusikot ja eri estradeilla nimeä hankkineet laulajat haluavat lahjoittaa panoksensa Ukrainan kansan auttamiseksi sodan kärsimysten keskellä. Kaikkiin konsertteihin on vapaa pääsy. Ohjelmia voi ostaa ovilta. Ohjelmatuotot ohjataan Ukrainan hyväksi Kirkon Ulkomaanavun kautta.

Helluntaikonsertti Ukrainan hyväksi

Yhdessä elämää Ukrainalle -konsertti järjestetään helluntaisunnuntaina 5. kesäkuuta klo 18 Myllykosken kirkossa. Ohjelmamaksu 15 € sisältää kahvin konsertin jälkeen. Kipinä ”yhteiseen iltaan” syttyi Anjalankosken seurakunnan luottamushenkilöiden keskuudessa. Konsertissa mukana on jo nuorena itsensä suomalaisten sydämiin laulanut vuoden 2017 tangokuningatar Aino Niemi. Johanna Hasun säestyksellä hän tulkitsee laulut Satumaa, Kuuleeko yö ja Elämälle.
Oman kylän värejä edustaa myös Mikko Heino laululla You Raise Me Up. Helena Bergin omia valintoja konserttiin ovat Nocturne, Täällä pohjantähden alla ja ukrainalainen kansanlaulu Hiljainen tienoo. Heli Korhonen liittyy Duo Heleät -kokoonpanossa mukaan lauluilla Lintu ja lapsi, Sininen ja valkoinen sekä Kodin kynttilät.
Säestyksissä urakoiva Johanna Hasu on valinnut omaksi pianotulkinnakseen Chopinin Balladi g-molli. Susanna Kivistön viuluesityksenä kuullaan Pugnani-Kreislerin Preludi ja Allegro. Marketta ja Hannu Tuomalan osuudessa kuullan kaksi laulua, Kertokaa ja Ruoki minun karitsoitani.

Konsertin alkusanat lausuu Anjalankosken seurakunnan kirkkoherra Timo Pokki ja ilta päättyy loppuvirteen Hyvyyden voiman ihmeelliseen suojaan. Ennen kahvitarjoilua sali voi pysähtyä tuokioksi mietiskelemään Ukrainan kansan sitkeää taistelua olemassaolostaan Pekka Simojoen koskettavan He eivät koskaan sydäntämme saa -laulun kautta. Säde Suutari saa esitykseen myös viulusäestyksen.

Kesäillan lumoa Sippolan kirkossa heinäkuussa ja Kesäillan gospelia Myllykosken kirkossa elokuussa

Kesäillan Lumoa -konsertti on ohjelmassa 21. heinäkuuta klo 18 Sippolan kirkossa. Rakastetuimpiin suomalaisiin kansansävelmiin sekä tunnelmointiin liedin ja oopperan ääressä johdattelee sopraano Salla Eskola Hanna-Mari Zinovjevin säestämänä. Vapaa pääsy, ohjelma 10 € Ukrainan hyväksi.

Kesäillan gospelia loihtivat Myllykosken kirkkoon 25. elokuuta klo 18 tangokuningatar Mira Kunnasluoto sekä pianisti Kirsi Saari. Konsertissa kuullaan gospeltulkintoja virsistä ja hengellisistä lauluista. Vapaa pääsy, ohjelma 10 € Ukrainan hyväksi.

Wed May 25 15:14:00 EEST 2022