Vappugospel soi Lyseon liikuntahallissa ja verkossa 30.4.

Vappugospel tarjoaa musiikkia ja rentoa yhdessäoloa vappuaattona klo 16-22 Lyseon liikuntahallissa. Tapahtumaa voi seurata myös verkossa.

Juhani Tikkanen

Juhani Tikkanen esiintyy tapahtumassa mies ja kitara -kokoonpanolla. Kuva: Lasse Simpanen

Vappugospel soi vappuaattolauantaina 30.4. klo 16–22 Lyseon liikuntahallissa Kouvolassa. Vappugospel on ilmainen ja päihteetön musiikkitapahtuma nuorille ja nuorenmielisille yhteistyössä eri seurakuntien sekä Kouvolan nuorisopalveluiden kanssa. Videotervehdyksensä tapahtumaan tuovat maajoukkuekoripalloilija Tuukka Kotti sekä Kouvolan kaupunginjohtaja Marita Toikka. Tapahtumaan voi osallistua myös striimin välityksellä YouTubessa Vappugospelin kanavallaLinkki avautuu uudessa välilehdessä.

Vappugospelissa on luvassa monipuolinen kattaus musiikkia ja rentoa yhdessäoloa. Lavalle nousee monia paikallisia seurakuntien ja nuorisopalveluiden bändejä. Pääesiintyjänä on nouseva rap-artisti Jodahe. Suomalaisen musiikin uuden aallon mielenkiintoisimpiin artisteihin lukeutuva Jodahe pyrkii tuomaan musiikillaan sisältöä jokaisen elämään. Syvällisiä aiheita omalla tyylillään käsittelevän artistin live-esiintyminen ei taatusti jätä kylmäksi.
– Lisäksi tapahtumassa on oheisohjelmaa ja tietysti kahvio, kertoo Valkealan seurakunnan nuorisotyöntekijä Lotta Kemppainen, joka on mukana järjestelyiden ydintiimissä.

Vappugospelin järjestävät yhteistyössä Kouvolan ev.lut. seurakunnat, Kouvolan, Inkeroisten ja Valkealan Helluntaiseurakunnat, Kouvolan Vapaaseurakunta, Kymenlaakson Kansanlähetys ja Kouvolan kaupungin nuorisopalvelut.

Vappugospel järjestetään tänä vuonna ensimmäistä kertaa liveyleisön edessä Lyseon liikuntahallissa Kouvolassa. Viime keväänä kuuden vuoden tauon jälkeen paluun tehnyt vapputapahtuma toteutettiin koronatilanteen takia verkkotapahtumana.

Vappugospel 2022 ohjelma

15.55 Tervetuloa, kaupunginjohtaja Marita Toikan videotervehdys
16.05 Kouvolan ja Inkeroisten helluntaiseurakunnan nuorten bändi
16.35 Late Noir Theater