Kanttorikuoro konsertoi Kuusankosken kirkossa 24.4.

Kymenlaakson kanttoreiden konsertissa kuullaan pohjoismaista musiikkia ja Mozartia.

alt=

Kymenlaakson kanttorit konsertoivat viime vuonna Pyhtään kirkossa. Kuva: Marianna Pellinen

Pääsiäisen jälkeisenä sunnuntaina 24. huhtikuuta kuullaan kanttoreiden esittämää musiikkia Kuusankosken kirkossa. Kymenlaakson alueelta koottu kanttorikuoro esittää pohjoismaista musiikkia, muun muassa Sibeliuksen Finlandian, sekä saksalaisten säveltäjien musiikkia, erityisesti Mozartilta. Kuorolaulujen lisäksi kuullaan myös soolonumeroita.

Kymenlaakson kanttorikuoro matkustaa toukokuussa konsertoimaan Salzburgiin Mozartin synnyinsijoille.
– Konsertin ohjelmisto liittyy vahvasti toukokuussa järjestettävään opintomatkaamme Salzburgissa. Kuusankosken kirkon konsertti on samalla matkakonsertti, kertoo kanttori Marianna Pellinen Kuusankosken seurakunnasta.

Kymenlaakson kanttorit ovat perinteisesti konsertoineet puolivuosittain ympäri Kymenlaaksoa.
– Musiikillinen yhteistyömme kanttorien kesken on hyvää. Yleensä toimimme itse kuoronjohtajina, joten kanttorina on virkistävää tehdä välillä yhdessä musiikkia ammattilaisten kesken, Marianna Pellinen sanoo.

Kanttoreiden konserttiin on vapaa pääsy. Ohjelman voi ostaa ovelta.

Kymenlaakson kanttorien konsertti Kuusankosken kirkossa su 24.4. klo 18.
Vapaa pääsy, ohjelma 10 €.

2022-04-14 12:35:03.0