Kouvolan seurakunnalta 10.000 euroa kriisiapua Ukrainaan

Hätäapuavustus Ukrainan sodan uhreille toimitetaan Kirkon Ulkomaanavun kautta.

Ukrainan sodan pakolaisia hätämajoituksessa.

Kirkon Ulkomaanapu yhteistyökumppaneineen auttaa Ukrainan sodan uhreja. Kuva: Antti Yrjönen/KUA

Kouvolan seurakunnan seurakuntaneuvosto on myöntänyt 10.000 euron hätäapuavustuksen Ukrainan sodan uhreille Kirkon Ulkomaanavun kautta.

Esityksen avustuksen myöntämisestä Kouvolan seurakunnan kansainvälisen työn kriisirahastosta teki Kouvolan seurakunnan lähetystyön vastuuryhmä.
– Lähetystyön vastuuryhmä päätti esittää avustusta yksimielisesti seurakuntaneuvostolle ja oli iloinen, kun pystyi antamaan kriisirahastosta tukea Ukrainaan Kirkon Ulkomaanavun kautta, Kouvolan seurakunnan kirkkoherra Tuija Nuutinen sanoo.

Myös Kouvolan seurakuntayhtymä on myöntänyt 20.000 euroa kriisiapua Ukrainalle Kirkon Ulkomaanavun kautta.

Wed Apr 13 10:32:31 EEST 2022