Rukoushetkiä rauhan puolesta ja keskusteluapua tarjolla

Akvarellissa pääkallon muotoiset pommit kylvävät tuhoa. Teoksessa on kirkon ja Kristuksen hahmot.

Ukrainalainen taiteilija Danylo Movchan on maalannut Ukrainan sodan syttymisen jälkeen päivittäin ajankohtaisia akvarelleja. Danylo Movchanin ja hänen taiteilijapuolisonsa Yaryna Movchanin teoksia on esillä rukoushetkessä 30.3. Valkealan kirkossa. Kuva: Hyökkäys, Danylo Movchan.

Ukrainan sodan ja epävarmuuden ahdistaessa Valkealan ja Elimäen kirkkojen ovet ovat avoinna hiljentymistä, rukousta ja keskusteluapua varten. Rukoushetkiä rauhan puolesta vietetään Elimäen, Kuusankosken ja Valkealan kirkoissa maalis- ja huhtikuussa.

Valkealan kirkossa avoimet ovet ja rukoushetkiä

Valkealan kirkko on avoinna 30.3. saakka maanantaista torstaihin klo 12–15 hiljentymistä ja rukousta varten. Perjantaina 25.3. vietetään Iltamessu klo 19 Valkealan kirkossa, ja rukoillaan rauhan puolesta.

Keskiviikkona 30.3. ja 6.4. Valkealan kirkossa vietetään klo 17 kaikille avoimet rukoushetket. Rukoushetkissä luetaan Psalmi 31, jota kristityt ympäri Ukrainaa lukevat joka päivä klo 17.
– Liitymme yhteisesti Jumalan puoleen huokaavien joukkoon. Kirkko on rukoushetkien jälkeen avoinna klo 18 asti omaan hiljentymiseen, ja silloin on mahdollisuus myös keskusteluun seurakunnan työntekijän kanssa, kertoo Valkealan seurakunnan kappalainen Ari Luomajoki.

30. maaliskuuta rukoushetkessä Valkealan kirkossa on esillä ukrainalaisten taiteilijoiden Danylo ja Yaryna Movchanin ajankohtaisia kuvia. Mukana rukoushetkessä ovat Ari ja Jaana Luomajoki.

Elimäen kirkko on avoinna tiistaisin

Elimäen kirkko on avoinna joka tiistai kello 12–14 hiljentymistä ja keskusteluapua varten. Kirkon avoimet ovet tiistaisin alkavat rukoushetkellä klo 12.

Kuusankosken kirkossa paastonajan ja rauhan rukoushetket

Kuusankosken kirkossa vietetään torstaina 24.3. ja 31.3. klo 18 paastonajan ja rauhan rukoushetket. Kirkossa on silloin rukousta, musiikkia ja mahdollisuus keskusteluun. Rukous rauhan puolesta jatkuu myös Sanan ja rukouksen illassa Kuusankosken seurakuntakeskuksessa torstaina 7.4. klo 18.

Kirkon keskusteluapua on tarjolla joka päivä

Kirkon keskusteluavun kanavatLinkki avautuu uudessa välilehdessä tarjoavat tukea kaikille Ukrainan sodan koskettamille. Palveleva puhelin 0400 221 180 vastaa joka päivä klo 18–24. Palveleva chat on avoinna arkipäivinä klo 12–20. Kirkon keskusteluapu auttaa myös nettikirjeen tai perinteisen kirjeen välityksellä.

Voit olla yhteydessä keskusteluapua ja muuta tukea varten myös Kouvolan seurakuntien työntekijöihin. Työntekijöidemme yhteystiedot löytyvät verkosta.Linkki avautuu uudessa välilehdessä

Mon Mar 21 13:01:47 EET 2022