Keskustelu Papin pöydässä jatkuu verkossa

Papin pöydässä -keskusteluohjelman vieraana 25.3. on Anjalankosken kirkkoherra Timo Pokki.

alt=

Papin pöydässä -keskusteluohjelman voi katsoa Kouvolan seurakuntien YouTube-kanavalla.

Papin pöydässä on keskusteluohjelma verkossa ajankohtaisista aiheista. Nyt ohjelma jatkuu pienen tauon jälkeen. Keskustelua Papin pöydässä vetää myllykoskelainen pappi ja opettaja Risto Pesonen.
– Ohjelmassa keskustellaan helpoista ja haastavista aiheista kevyen asiallisesti. Kirkollinen kieli pyritään suomentamaan ymmärrettäväksi puheeksi ja teologia tekemään mielenkiintoiseksi, Risto Pesonen kertoo.

Seuraavassa jaksossa keskustelua kirkon ydinkysymyksistä

Seuraavaksi papin pöytään istuu vieraaksi Anjalankosken seurakunnan kirkkoherra, teologian tohtori Timo Pokki. Papin pöydässä -jakson Myllykosken kirkosta voi katsoa Kouvolan seurakuntien YouTube-kanavallaLinkki avautuu uudessa välilehdessä 25. maaliskuuta klo 19. Keskustelua voi saapua myös seuraamaan paikan päälle Myllykosken kirkkoon.
Uuden jakson teema on ”Oppi Jeesuksesta vai Jeesuksen oppi, keskustelua ytimestä ja sen vierestä”. Vapaamuotoisessa keskustelussa kohtaavat perusteologiset ulottuvuudet sekä ajankohtaiset kysymykset.

– Juttelemme Timo Pokin kanssa kirkon ydinkysymyksistä. Miten kirkko ”brändää” oman sanomansa moniäänisessä maailmassa? Keskitymmekö liikaa kehällisiin asioihin? Onko kirkollisista rakennuksista tullut sanomaa tärkeämpi tunnelmakristillisyyden ylläpitämisessä? Voisiko amerikkalaistyylinen herätyskristillisyys olla vastaus hiipuviin jäsentilastoihin? Pitääkö kirkon sanoma sanoittaa paremmin omalle ajallemme? Risto Pesonen avaa keskustelukysymyksiä.
– Keskustelut Papin pöydässä jatkuvat mahdollisesti myöhemmin keväällä uusien mielenkiintoisten aiheiden ja henkilöiden parissa, hän vinkkaa.

Katso Papin pöydässä -ohjelma perjantaina 25.3. klo 19 YouTubessa.Linkki avautuu uudessa välilehdessä

2022-03-18 13:53:00.0