Iskelmämessu soi Elimäellä Ukrainan hyväksi 27.3.

Elimäen seurakuntakeskuksessa 27. maaliskuuta vietettävässä Iskelmämessussa kerätään kolehti Ukrainan hyväksi.

alt=

Iskelmämessua Elimäellä tahdittaa tanssiorkesteri Sininen Sointu. Kuva: Arkisto/Sininen Sointu

Sunnuntaina 27.3. klo 18 vietetään Iskelmämessu Elimäen seurakuntakeskuksen isossa salissa. Messussa kerätään kolehti Ukrainan hyväksi Kirkon ulkomaanavun kautta. Messussa ovat mukana Elimäen seurakunnasta pastori Johanna Haaraoja ja kanttori Jussi-Pekka Heikkilä.

Iskelmämessun kokonaisuuden on suunnitellut musiikin harrastaja Ilkka Tirkkonen, joka ehdotti messun järjestämistä Elimäen seurakunnalle. Iskelmämessua tahdittaa tanssiorkesteri Sininen Sointu solisteinaan Eero Kivistö ja Marja Pihkala. Mukana musiikissa ovat myös Elimäen Mieslaulajat, Lauri Pönni, laulu, kanttori Ville Perkkiö, laulu, sekä kanttori Jussi-Pekka Heikkilä, säestys. Myös yleisö saa laulaa mukana tuttuja lauluja, kuten Mun sydämeni tänne jää, Myrskyn jälkeen ja Nousta sain aamuun.

– Odotamme suurta kansanjuhlaa. On tärkeää, että vaikeina aikoina on myös tunnelmallista ja toivorikasta yhdessäoloa, Elimäen seurakunnan kirkkoherra Kirsi Hämäläinen kertoo.
Elimäen kirkko on avoinna joka tiistai 12–14 hiljentymistä ja keskusteluapua varten. Kirkon avoimet ovet tiistaisin alkavat rukoushetkellä klo 12.

Kouvolan seurakunnat keräävät tukea Ukrainan hyväksi

Kouvolan seurakunnat ovat aktivoituneet eri tavoin tukemaan Ukrainan sodan uhreja. Elimäen seurakunta järjesti ensimmäisen lipaskeräyksensä 11.3. Elimäellä. Lipaskeräyksen tuotot menevät Ukrainan tukemiseen Kirkon Ulkomaanavun kautta. Elimäen seurakunta järjestää toisen lipaskeräyksen Korian alueella.

Kaikki Kouvolan seurakunnat keräävät jumalanpalvelustensa yhteydessä kolehdit Ukrainan sodan uhrien auttamiseksi. Esimerkiksi Kuusankosken seurakunta kerää kolehdin Ukrainan hyväksi sunnuntaina 20.3. Tuomasmessussa Voikkaan kirkossa sekä sunnuntaina 27.3. messussa Kuusankosken kirkossa.

Parhaiten Ukrainan sodan uhreja voi tällä hetkellä auttaa lähettämällä rahallista tukea alueella toimivien järjestöjen kautta. Kirkon Ulkomaanapu ja kirkkojen lähetysjärjestöt vievät apusi perille luotettavasti. Lue lisää ja lahjoita Ukrainan hyväksi.Linkki avautuu uudessa välilehdessä

2022-03-16 09:53:44.0