Valkealan seurakunnan uusi kirkkoherra on Satu Leino

Valkealan seurakunnan uudeksi kirkkoherraksi on valittu Kuusankosken seurakunnan seurakuntapastori Satu Leino. Leino sai kirkkoherran vaalissa 19. toukokuuta 211 ääntä. Hän oli vaalissa ehdolla 3. vaalisijalla.

Kirkkoherran vaalin muista ehdokkaista Laitilan kirkkoherra, TT Petri Laitinen sai 114 ääntä, ja Kouvolan seurakunnan kappalainen, TT Saara-Maria Jurva 32 ääntä.
Hyväksyttyjä ääniä annettiin vaalissa 357 kappaletta. Ennakkoon äänesti 220 seurakuntalaista. Äänestysprosentti vaalissa oli 5,8.
Äänioikeutettuja kirkkoherran vaalissa olivat 18-vuotiaat Valkealan seurakunnan jäsenet. Äänioikeutettuja oli yhteensä 6156 henkilöä.

Lue lisää uutisestamme tästä linkistä.Linkki avautuu uudessa välilehdessä

Kirkkoherranvaalin ehdokkaat

Valkealan kirkkoherran vaalissa on kolme ehdokasta. Mikkelin hiippakunnan tuomiokapituli on asettanut ehdokkaat vaalisijoille seuraavasti:

1. vaalisija
Petri Laitinen, TT, Laitilan seurakunnan kirkkoherra. Vaalinäyte 21.4. klo 10 Valkealan kirkossa.

Katso kooste messusta Valkealan seurakunnan YouTube-kanavalta.Linkki avautuu uudessa välilehdessä

Petri Laitinen, kuvaaja Mika Reinholm

2. vaalisija
Saara-Maria Jurva, TT, Kouvolan seurakunnan kappalainen. Vaalinäyte 28.4. klo 10 Valkealan kirkossa.

Vaalisaarnan voit nyt katsoa Valkelan seurakunnan YouTube -kanavaltaLinkki avautuu uudessa välilehdessä. Se on uudellenäänitys, jonka Saara-Maria Jurva on tehnyt ja ladattu palveluun 6.5. Syynä oli alkuperäisen striimin epäonnistuminen.

Lue saarna tästä linkistä. Saarna julkaistaan tekstinä, sillä valitettavasti striimattuun messuun ei välittynyt lainkaan puhujan ääni.

Katso kooste messusta Valkealan seurakunnan YouTube -kanavalta. (Huom! Ei puhujaääntä, ainoastaan musiikkiosuudet kuultavissa.)

Saara-Maria Jurva, kuvaaja Ilari Huhtasalo

3. vaalisija
Satu Leino, Kuusankosken seurakunnan seurakuntapastori. Vaalinäyte 5.5. klo 10 Valkealan kirkossa.

Satu Leino, kuvaaja Laura Blom

Katso kooste messusta Valkealan seurakunnan YouTube -kanavaltaLinkki avautuu uudessa välilehdessä.

Vaalipaneeli 7.5. Valkealan kirkossa

Ehdokkaisiin voi tutustua vaalinäytteiden lisäksi vaalipaneelissa, joka järjestetään tiistaina 7. toukokuuta klo 18 Valkealan kirkossa.

Kuuntele kaikkien kolmen ehdokkaan kommentit YouTube -kanavalta.Linkki avautuu uudessa välilehdessä

Vaalin kuulutukset

Vaalilautakunta julkaisee vaalin viralliset kuulutukset seurakunnan virallisella ilmoitustaululla sekä Kouvolan Sanomissa. Voit lukea kuulutukset verkossa ilmoitustaululta.Linkki avautuu uudessa välilehdessä

Risteys-lehdestä voit lukea ehdokkaista