Kirsi Hämäläinen valittu yhteisen kirkkoneuvoston puheenjohtajaksi

Mikkelin hiippakunnan tuomiokapituli on määrännyt kirkkoherra Kirsi Hämäläinen yhteisen kirkkoneuvoston puheenjohtajaksi 1.8. alkaen.

alt=

Kirkkoherra Kirsi Hämäläinen Elimäen kirkon alttarilla. Kuva: Johannes Wiehn

Mikkelin hiippakunnan tuomiokapituli on määrännyt Kouvolan seurakuntayhtymän yhteisen kirkkoneuvoston puheenjohtajaksi Elimäen kirkkoherra, pappisasessori Kirsi Hämäläisen. Tuomiokapituli teki päätöksen istunnossaan 7. toukokuuta.

Kirsi Hämäläinen toimii yhteisen kirkkoneuvoston puheenjohtajana jäljellä olevan kauden 1.8.-31.12.2024 nykyisen puheenjohtajan, kirkkoherra Arto Helteen jäädessä eläkkeelle 1. elokuuta alkaen.

Tuomiokapituli määrää yhteisen kirkkoneuvoston puheenjohtajan seurakuntayhtymään kuuluvien seurakuntien kirkkoherrojen keskuudesta. Kouvolan seurakuntien kirkkoherrat esittivät tuomiokapitulille, että yhteisen kirkkoneuvoston puheenjohtajaksi määrättäisiin Elimäen seurakunnan kirkkoherra Kirsi Hämäläinen. Elimäen seurakunnan kirkkoherra tuli nyt ensimmäistä kertaa valituksi yhteisen kirkkoneuvoston puheenjohtajan tehtävään.

”Menemme yhdessä kohti tulevaisuutta”

– Kouvolan seurakuntayhtymä on tällä hetkellä vaiheessa, jossa on tärkeä reagoida toimintaympäristön muutoksiin. Parhaillaan selvitämme tulevaisuuden seurakuntatyön mahdollisuuksia ja haasteita. Olen ollut yli kahdeksan vuotta Elimäellä ja näen yhteistyön mahdollisuudet hyvinä seurakuntayhtymän viiden seurakunnan ja niiden kirkkoherrojen kesken, Kirsi Hämäläinen sanoo.

– Kirkon ja seurakuntien tehtävä on tuoda toivoa ja merkitystä ihmisen ja yhteisöjen elämään. Ympäröivän yhteiskunnan monet kysymykset nostavat kirkon työn merkityksellisyyttä. Toivon, että seurakunnat reagoisivat muuttuneeseen tilanteeseen ja ottaisivat rohkeasti uusia, kokeilevia ja oman tavoitteemme parhaiten mahdollistavia askelia. Tähän tämä uusi tehtävä antaa mahdollisuuden, ja otan sen vastaan nöyrällä mielellä. Uskon, että menemme yhdessä kohti tulevaisuutta, Kirsi Hämäläinen toteaa.

2024-05-08 16:27:58.0