Huvipuistojumis Tykkimäellä 18.5.

Tykkimäellä järjestetään keväinen huvittelukauden aloituksen siunaus 18. toukokuuta. Huvipuistojumis alkaa laulujen harjoittelulla klo 10 ja ohjelma käynnistyy klo 10.15.

Kaksi pappia kädet kohotettuina.

Huvipuistojumis Tykkimäellä on reipas ja iloinen huvittelukauden aloituksen siunaus. Kuva vuodelta 2018. (Kuva: Pirjo Riipinen)

Huvipuistojumiksessa ovat mukana Anjalankosken kirkkoherra Johanna Pesonen ja muusikko Susanna Kivistö sekä Kymenlaakson evankelis-luterilaisten seurakuntien kuoroista koottu lapsikuoro ja nuorten bändi. Huvipuistojumiksen järjestävät Kouvolan seurakuntayhtymä ja Lasten ja nuorten keskus. Sisäänpääsy huvipuistoon on maksuton. Tykkimäen laitteet aukeavat jumiksen jälkeen klo 11. Laitteisiin haluavat ostavat itse normaalisti laitelippunsa tai rannekkeensa.

– Reilun puolen tunnin aikana on luvassa reippaan iloinen ja lauluntäyteinen jumis, jossa on mukana monenlaisia liikunnallisia elementtejä. Jumis sopii mainiosti niin aikuisille, riparilaisille kuin pienille lapsillekin ja tietenkin kaikille meille, jotka pidämme huvipuistoista, Johanna Pesonen kuvailee.

Ensimmäisen kerran Huvipuistojumis järjestettiin Tykkimäellä vuonna 2014. Jumikset ovat osa Lasten ja nuorten keskuksen kevätretkipäivien ohjelmaa. Tykkimäkeen on tulossa noin 500 retkeläistä Mikkelin ja Kuopion hiippakunnista. Retkipäivän Tykkimäelle järjestävät Kouvolan seurakuntayhtymä sekä Lasten ja nuorten keskus.

2024-05-08 13:48:00.0