Helahoito – koko seurakunnan kevätjuhlat helatorstaina

Helatorstaina 9.5. vietetään Kouvolan seurakunnissa Helahoito-kevätjuhlia. Tapahtumia järjestetään Inkeroisten, Elimäen, Voikkaan ja Valkealan kirkoilla sekä Kouvolan seurakuntakeskuksella. Luvassa on mukavaa ohjelmaa kaikenikäisille sekä vapaaehtoistyön esittelyä.

Koristeellinen kuvituskuva

Helahoito-kevätjuhlissa on lapsille paljon mukavaa tekemistä, muun muassa temppurata, askartelua ja satuhierontaa (Kuva: Jasmin Kaalinpää)

Helahoito-kevätjuhlien koko ohjelmatarjonta löytyy osoitteesta kouvolanseurakunnat.fi/helahoitoLinkki avautuu uudessa välilehdessä.

Kevätjuhlat yhteistyössä

Anjalankosken seurakunta on järjestänyt helatorstain juhlia Inkeroisten kirkkopuistossa, ja Kouvolan seurakunta Puutarhajuhlia Keskuskirkolla. Nyt haluttiin järjestää kevätjuhlat yhteisellä Helahoito-otsikolla kaikissa Kouvolan alueen seurakunnissa.
– Seurakuntien vapaaehtoistyön ryhmässä meille syntyi kaipuu ja tarve tehdä yhteistyötä. Kevätjuhlien tiimoilta yhteistyötä onkin ollut mukava toteuttaa. Otsikko kevätjuhlille napattiin seurakuntalaisen ehdotuksesta, Anjalankosken kirkkoherra Johanna Pesonen kertoo.
– Kun kevätjuhlien tapahtumapaikkoja on useita ja ajankohdatkin vaihtelevat, niin kukin voi valita itselle sopivimman tapahtuman. Kaikkiin tapahtumiin on vapaa pääsy, ja ohjelma ja tarjoilu on maksutonta. Tervetuloa juhlimaan!

Ohjelmaa kaikenikäisille helatorstaina 9.5.

Inkeroisten kirkossa järjestetään klo 13 Olkkarimessu, jonka jälkeen kirkkopuistossa on toimintapisteitä: seurakunnan vapaaehtoistoimintaan tutustumista, Yhteisvastuu-myyjäiset, lähetysarpajaiset, yhteislauluja, lelunvaihtopöytä, temppurata lapsille ja näytelmä. Tapahtumassa on myös kahvitarjoilu sekä makkaraa ja poppareita.

Elimäen kirkossa on klo 10 juhlamessu, johon kutsutaan vapaaehtoisia. Valmistuvat isoset siunataan tehtävään. Messun jälkeen on juhlakahvit seurakuntasalissa. Livemusiikista vastaa Miika Lamminmäki. Lisäksi on seurakunnan vapaaehtoistyön esittelyä ja ideointia sekä kirkkomaalla polku lapsille. Tapahtuma kestää klo 13.30 asti.

Kouvolan seurakuntakeskuksen Maria-salissa järjestetään klo 12 kokemuksellinen messu. Voit tulla paikalle oman aikataulusi mukaan klo 12-14. Ryhmät lähtevät vaellukselle 10 minuutin välein, reitti on esteetön. Sisäpihalla on klo 13-15 tarjolla keittolounas ja kahvit, mielen ja kehon hyvinvointipisteitä kaiken ikäisille, satuhierontaa ja askartelua. Lisäksi ohjelmassa on tosimiesrasti, Marketan jumppa ja lapsille rastipisteitä sekä käsien hoitoa, hierontaa ja verenpaineen mittausta. Tarjolla on maistuvia marjashotteja.

Voikkaan kirkossa pidetään klo 10 messu, jossa on mukana paikallisia järjestöjä ja yhdistyksiä sekä vapaaehtoisia. Saarnan pitävät Tommi ja Eveliina Huuskonen. Mukana on myös kirkkokuoro. Kesän isoset saavat siunauksen. Messun jälkeen on tarjolla keittolounas sekä kahvitarjoilu. Yhdistykset esittäytyvät kirkon pihalla. Lisäksi ohjelmassa on linnunpönttöjen nikkarointia, ikonien askartelua sekä kasvien vaihtopiste.

Valkealan kirkossa on klo 10 messu, jonka jälkeen on keittolounas sivusalissa. Toimintapisteillä on askartelua ja pelejä, tutustumista ulkoilutusryhmän toimintaan ja tiekirkko-oppaiden esittäytyminen. Mahdollisuus tutustua seurakunnan vapaaehtoistoimintaan ja toimia vartti vapaaehtoisena. Kirkon pihalta löytyy partion lettuteltta.

Helahoito on osa Kouvola-päivän 15-vuotisjuhlintaa

Kouvola-päivää vietetään vuosittain toukokuun alussa. Kouvolan seurakuntien järjestämä Helahoito-juhla on osa kaupunkijuhlaa. Tänä vuonna kaupunkijuhlaa vietetään 2.-10.5.2024. Liity mukaan juhlintaan. Katso Kouvola-päivän tapahtumat Kouvolan kaupungin nettisivuilta: kouvola.fi/kouvolapaivaLinkki avautuu uudessa välilehdessä. Ohjelmaa päivitetään sivulle huhtikuun aikana.

2024-04-19 15:57:00.0