Juhlaviikko Kuusankosken seurakunnassa 2.-9.6.2019

Kuusankosken seurakunnan perustamisesta tulee tänä vuonna kuluneeksi sata vuotta. Tämän johdosta seurakunta viettää juhlaviikkoa 2.-9. kesäkuuta.
Kuusankosken kirkko

Kuusankosken seurakunta täyttää 100 vuotta, ja kirkko 90 vuotta.

Viikko käynnistyy Suvivirren sunnuntailla ja päättyy juhlajumalanpalvelukseen sekä pääjuhlaan. Jumalanpalveluksessa saarnaa piispa Seppo Häkkinen. Juhlaviikolla erilaisia tilaisuuksia on joka päivälle.

Juhlavuoden kunniaksi järjestetään joka kuukauden ensimmäisenä tiistaina jokin juhlavuoteen liittyvä tapahtuma. Lisäksi vuoden aikana on muita erityisiä tilaisuuksia. Tapahtumissa huomioidaan kaikenikäiset.

Kuusankosken seurakunta aloitti virallisesti toimintansa 1.5.1919. Kirkko valmistui 1929.

JUHLAVIIKKO 2. – 9.6.2019

Kirkko avoinna juhlaviikolla 3.-5.6. klo 10-15:

klo 11 Raamatunlukua

klo 12 Keskipäivän musiikki

klo 13 Mahdollisuus kiivetä kirkon torniin

klo 14 Hiljentymishetki

Kahvitarjoilu. Kirkon esittelyä. Lapsille puuhaa lasten kappelissa. Rukousalttareita eri puolilla kirkkoa.

Su 2.6. Suvivirren sunnuntai:

klo 10 Suvivirren gospel-jumalanpalvelus Kuusankosken kirkossa. Henna Nieminen ja Gospelkuoro, pastorit Mirva Lehtinen ja Satu Leino.

klo 11-14 Suvivirren sunnuntain tapahtuma kirkkopuistossa: mm.  poniajelua, ilmapalloja, kasvomaalausta, eläimiä, kalustoesittelyä, kirkkosuunnistusta, musiikkia ja mahdollisuus nousta kirkon torniin. Soppatykki, kahvia ja pullaa.

Ma 3.6. klo 18 Yhteislaulutilaisuus Voikkaan kirkossa

Kanttori Marianna Pellinen. Kahvitarjoilu.

Ti 4.6. klo 18 Seurakunta sodan aikana –ilta Kuusankosken seurakuntakeskuksessa

Rovasti Juha Pesonen, Sotilaspoika-kuoro ja orkesteri Pekka Ainalin johdolla. Kahvitarjoilu.

Ke 5.6. klo 18 Seurakunnan historiaa sanoin ja kuvin Kuusankosken kirkossa

Kanttori Hannu Muukka ja kirkkoherra, TT Kimmo Ylikangas.

To 6.6. klo 19 Urkukonsertti Kuusankosken kirkossa

Musiikin tohtori Jan Lehtola.

Pe 7.6. klo 18 Voikkaan vaiheita –luento Voikkaan kirkossa

Kulttuurineuvos Eero Niinikoski. Musiikkiohjelmaa, kahvitarjoilu.

Sunnuntaina 9.6.

klo 10 Juhlajumalanpalvelus Kuusankosken kirkossa

Saarna piispa Seppo Häkkinen. Jumalanpalveluksen jälkeen maksuton keittoruokailu kirkonmäellä. Juhlapuun istutus kirkkopuistoon.

klo 15 Pääjuhla Kuusankosken seurakuntakeskuksessa

Kahvitarjoilu ja onnittelujen vastaanotto klo 14 alkaen. Juhlapuhe kulttuurineuvos Eero Niinikoski.

2019-05-12 12:58:00.0