Kastepäivä 2024!

su 29.9. klo 12.00

Johannes-kappeli

Tervetuloa kasteelle!

Jäikö lapsesi sylivauvana syystä tai toisesta kastamatta? Tervetuloa lsunnuntaina 29. syyskuuta 2024 Kouvolan seurakuntakeskuksen Johannes-kappeliin, jossa kaikki on valmiina sinua varten.

Matalan kynnyksen kastepäivä järjestetään Kouvolan seurakuntakeskuksen Johannes-kappelissa 29.9.2024. Kastettavaksi voi tulla koko Kouvolan seurakuntayhtymän alueelta. Kasteiden rimpsu alkaa klo 12. Aikoja varataan noin puolen tunnin välein. Kasteen jälkeen teille on varattuna kakkukahvit Martta-salissa.

Kuka voi tulla kastetuksi?

Kastettava voi olla sylivauva, taaperoikäinen, koululainen tai kaikkea siltä väliltä aina rippikouluikäiseen saakka. Yhteinen kastetapahtuma on vaivaton tilaisuus esimerkiksi niille nuorille, jotka ovat tulossa rippikouluun, mutta joita ei ole lapsena kastettu. Alle 12-vuotiaan osalta riittää, että toinen vanhemmista kuuluu kirkkoon. Kastettavalla tulee olla vähintään yksi kummi, joka on evankelis-luterilaisen kirkon konfirmoitu jäsen. Kaste liittää kastettavan kirkon jäseneksi, antaa mahdollisuuden konfirmaatioon, ehtoolliseen, kummin tehtäviin ja kirkolliseen avioliittoon vihkimiseen.

Ilmoittautuminen Kastepäivään

Ilmoittaudu Kastepäivään pe 6.9.2024 mennessä: Kouvolan seurakuntatoimisto p. 040 180 2151, kouvolan.seurakunta@evl.fi.
Kerro yhteystietosi. Kastava pappi ottaa sinuun yhteyttä.

Jumalan kämmenellä ei pelkää lintunen - ihminen - eikä kukaan. Kaikille tilaa riittää, kaikille paikkoja on! Ollaan yhteyksissä!
  • Lapsille ja lapsiperheille Lapsille ja lapsiperheille

Järjestäjä

Anjalankosken seurakunta, Elimäen seurakunta, Jaalan kappeliseurakunta, Kouvolan seurakunta, Kuusankosken seurakunta, Valkealan seurakunta