Majataloilta Kuusankoskella

su 21.4. klo 17.00
Ari Tähkäpää on eläkkeellä oleva Mikkelin hiippakunnan kasvatuksen hiippakuntasihteeri

Kuusankosken seurakuntakeskus

Majataloilta on yhteisöllinen illanvietto, jossa on kahvitarjoilu, musiikkia, hyviä sanoja elämästä ja Jumalasta.

Majataloilta on gospelmuusikko ja laulutekijä Pekka Simojoen alulle panema matalan kynnyksen illanvietto kirkossa. Illan tarkoituksena on luoda uutta yhteisöllisyyttä ja antaa ihmisille mahdollisuus antaa omat lahjansa käyttöön ja tuoda seurakunnan toimintaa lähemmäs tämän päivän ihmistä. Majatalossa pyritään tuomaan evankeliumi esille modernisti ja leppoisasti, sanomasta tinkimättä.

Kuusankoskella Majataloiltoja on vietetty pari kertaa vuodessa. Musiikki on tärkeässä roolissa ja siitä on vastaa tälläkin kertaa kanttori-gospelmuusikko Henna Nieminen Gospelkuoron kanssa.

Nyt puhujavieraana on Ari Tähkäpää, joka on lähtöisin Kouvolasta. Pitkän uran Mikkelin hiippakunnassa tehnyt nuorisotyönohjaaja jäi viime vuonna eläkkeelle kasvatuksen hiippakuntasihteerin virasta.

- Alpparia on aina ollut ilo kuunnella. Hänessä yhdistyy tietty poikamaisuus ja innostus, joka tarttuu. Hänellä on kyky sanoittaa vaikeatkin asiat selkokielelle ja puhua ihmisiä koskettavasti. Alppari saa nauramaan ja tarpeen tullen myös itkemään, vaikka yleensä kyllä ilosta, kertoo illan tapahtuman yksi järjestäjistä, lähetyssihteeri Susanna Roitto.

Tilaisuuteen on vapaa pääsy ja tarjolla kahvia ja pullaa.

• Aikuisille Aikuisille
  • Jumalanpalvelukset ja uskonelämä Jumalanpalvelukset ja uskonelämä