Kirkkoherra Keijo Gärdströmin lähtöjuhlaa vietetään 15.8.

Kouvolan seurakunnan kirkkoherra Keijo Gärdströmin lähtösaarna kuullaan Keskuskirkossa 15.8. klo 10 pidettävässä messussa, jonka jälkeen on kahvitarjoilu ja lähtöjuhla Keskuskirkon piha-alueella.

Kouvolan Keskuskirkko

Messun jälkeen on kirkkoherran lähtöjuhla ja kahvitarjoilu Keskuskirkon piha-alueella.

Messussa toimii liturgina seurakuntapastori Laura Kalenius ja kanttorina Mari Lehtinen. Lähtöjuhla toteutetaan turvaohjeita noudattaen.

Työtä seurakunnan keskellä

Kouvolan kirkkoherrana vuodesta 2002 toiminut Keijo Gärdström jää eläkkeelle maaliskuussa.
– Olen saanut olla lähes 20 vuotta Kouvolan seurakunnan kirkkoherrana. Sinä aikana yhteiskunta ja kirkko on kokenut suuria muutoksia. Koko pappisurani aikana olen saanut kulkea useiden kouvolalaisten rinnalla iloissa ja suruissa. Kouvolan seurakunta on ollut minulle rakas ja suurenmoinen paikka palvella Kristuksen kirkkoa. Siitä koen nöyrää kiitollisuutta ja haikeutta, Gärdström sanoo.

Uuden kirkkoherran valinta ajoittunee syksyyn

Uuden kirkkoherran valitsee Kouvolan seurakuntaneuvosto. Valinta ajoittuu todennäköisesti syys-lokakuulle. Mikkelin hiippakunnan tuomiokapituli antaa virkamääräyksen neuvoston valitsemalle kirkkoherralle, joka voi aloittaa virassaan, kun nykyinen kirkkoherra Keijo Gärdström jää virallisesti eläkkeelle 1.3.2022.

Wed Jul 28 16:14:00 EEST 2021