Tyhjän sylin messu antaa ajan ja paikan surulle

Kouvolan rovastikunnan seurakuntien yhteistyönä järjestettävä Tyhjän sylin messu on suunnattu erityisesti lapsettomuuden tai lapsen kuoleman kohdanneille.

– Messu järjestetään isänpäiväviikolla, sillä juhlapyhät voivat olla raskasta aikaa monelle, jotka ovat kohdanneet lapsen menetyksen tavalla tai toisella. Heille Tyhjän sylin messu antaa ajan ja paikan surra, kertoo Valkealan seurakunnan diakoni Marita Pilvistö-Viljanen.

Pilvistö-Viljasen mukaan tahaton lapsettomuus tai lapsen kuolema on vaikea puheenaihe. – Asiaa on vaikea ymmärtää, jos siitä ei ole omaa kokemusta. Siksi vertaistuki, esimerkiksi tämän Tyhjän sylin -messun muodossa on erittäin tärkeää. Suru ja toivo on yhteinen asia, olipa surun lähde mikä tahansa.

Tyhjän sylin messu järjestetään Kouvolassa viidettä kertaa. Tyhjän sylin messua ovat toimittamassa tänä vuonna Mia Kähärä, diakonit Erja Ylikoski ja Marita Pilvistö-Viljanen sekä musiikista vastaavat Heidi ja Teemu Kääriäinen. Messun jälkeen on mahdollisuus keskustella seurakuntien työntekijöiden kanssa.

Torstaina 10.11. klo 18 Tyhjän sylin messu Käpylän kirkossa, Käpylänkatu 39, Kouvola. Messu on tarkoitettu erityisesti lapsettomuuden, keskenmenon, raskauden keskeytyksen, kuolleen lapsen syntymän tai lapsen kuoleman kohdanneille. Hiljentymistä rukouksen, musiikin ja Raamatun äärelle, mahdollisuus ehtoolliseen ja rukouskynttilän sytyttämiseen. Messun jälkeen tarjoilua ja mahdollisuus keskustella seurakunnan työntekijöiden kanssa.

Wed Nov 02 10:03:42 EET 2016