Valkealaan valitaan uusi kirkkoherra toukokuussa

Valkealan seurakunnassa järjestetään kirkkoherran vaali 19. toukokuuta. Vaalin ennakkoäänestysaika on 13.-17. toukokuuta.

Ennakkoäänestys järjestetään 13.-17.5. klo 9-18 Valkealan seurakuntatoimistossa. Vaalipäivänä sunnuntaina 19. toukokuuta äänestysaika on jumalanpalveluksen jälkeen klo 11-18 ja äänestyspaikkana on Valkealan seurakuntakeskuksen alasali.

Seurakuntalaiset valitsevat kirkkoherran

Kirkkoherran vaalissa äänestävät Valkealan seurakunnan jäsenet. Äänioikeus on seurakunnan 18 vuotta täyttäneillä jäsenillä, jotka on merkitty äänioikeusluetteloon 10. maaliskuuta 2024 mennessä. Äänioikeutetun tulee olla täyttänyt 18 vuotta viimeistään 19. toukokuuta 2024.

Kirkkoherranvaalin ehdokkaat

Valkealan kirkkoherran vaalissa on kolme ehdokasta. Mikkelin hiippakunnan tuomiokapituli on asettanut ehdokkaat vaalisijoille seuraavasti:

1. vaalisija
Petri Laitinen, TT, Laitilan seurakunnan kirkkoherra. Vaalinäyte 21.4. klo 10 Valkealan kirkossa.

Katso kooste messusta Valkealan seurakunnan YouTube-kanavalta.Linkki avautuu uudessa välilehdessä

Petri Laitinen, kuvaaja Mika Reinholm

2. vaalisija
Saara-Maria Jurva, TT, Kouvolan seurakunnan kappalainen. Vaalinäyte 28.4. klo 10 Valkealan kirkossa.

Saara-Maria Jurva, kuvaaja Ilari Huhtasalo

3. vaalisija
Satu Leino, Kuusankosken seurakunnan seurakuntapastori. Vaalinäyte 5.5. klo 10 Valkealan kirkossa.

Satu Leino, kuvaaja Laura Blom

Vaalipaneeli 7.5. Valkealan kirkossa

Ehdokkaisiin voi tutustua vaalinäytteiden lisäksi vaalipaneelissa, joka järjestetään tiistaina 7. toukokuuta klo 18 Valkealan kirkossa.

Vaalin kuulutukset

Vaalilautakunta julkaisee vaalin viralliset kuulutukset seurakunnan virallisella ilmoitustaululla sekä Kouvolan Sanomissa. Voit lukea kuulutukset verkossa ilmoitustaululta.Linkki avautuu uudessa välilehdessä

Risteys-lehdestä voit lukea ehdokkaista

Ehdokkaat esittäytyvät 20.3.2024 ilmestyvässä Risteys-lehdessä. Lue juttu Risteys-lehdestä sivulta kolme.Linkki avautuu uudessa välilehdessä