Kuusankoskella on kaksi nimikkolähettiä

Sanna Suutarin työ mahdollistaa evankeliumin leviämisen Pohjois-Afrikkaan ja Lähi-itään. Linda Juntunen odottaa pääsyä uuteen työhönsä viestinnän asiantuntijaksi itäisen ja eteläisen Afrikan työalueelle.

Osallistu sinäkin seurakunnan yhteiseen tehtävään ja rukoile heidän puolestaan! Voit myös antaa oman kolehtisi lähetystyölle, tai liittyä vaikka lähetysrenkaaseen ja saada sähköpostiisi kirjeitä maailmalta.

Sanna Suutari, Kypros

Sanna on maalaistalon tyttö Anjalankoskelta, jonka Jumala on kutsunut työhönsä mahdollistamaan ilosanoman kertomisen Lähi-itään ja Pohjois-Afrikkaan. Sanna on ollut mediatyössä Kyproksella syksystä -17 asti. Kristinuskon perussanoma rakastavasta ja anteeksiantavasta Jumalasta tavoittaa eri medioiden kautta sielläkin, minne lähetystyöntekijöitä ei voi lähettää.

Sanna Suutari on koulutukseltaan tradenomi (ylempi AMK) ja hän työskentelee kristillisen SAT-7 tv-kanavan hankehallinnollisissa tehtävissä. SAT-7 lähettää hyvien uutisten tv-ohjelmia arabian, turkin ja farsin kielillä satelliitin välityksellä Lähi-Itään ja Pohjois-Afrikkaan. Ohjelmilla pyritään lisäksi vaikuttamaan yhteiskunnallisiin asioihin, kuten tyttöjenja naisten asemaan.

SAT-7:n ohjelmat tavoittavat jo yli 20 miljoonaa katsojaa, ottaen aivan erityisellä tavalla huomioon heikoimmassa asemassa olevat ihmiset: lukutaidottomat, kotien suojissa elävät naiset ja lapset sekä kristityt, joilla ei ehkä ole muuta mahdollisuutta kuulla kristillistä opetusta. Vaikeissa oloissa sotien, väkivallan ja ongelmien keskellä eläville ihmisille uutiset Jeesuksen sovitustyöstä ovat mullistavia. Jumalan vilja odottaa korjaajaa.

Lue lisää ja tue Sannaa Suomen ev.lut. Kansanlähetyksen kautta

Kuusi ihmistä pitää toisiaan käsistä suuren maapallon ympärillä

Linda Juntunen, Tansania

Kuusankosken seurakunnan uusin nimikkolähetti Linda Juntunen odottaa lähtölupaa Tansaniaan ja tulee vierailulle Kuusankoskelle 17.12.

Aikuiskasvatustieteen maisteri Linda Juntunen on lähdössä Suomen Lähetysseuran ulkomaantyöhön alueellisen viestinnän asiantuntijan tehtävään itäisen ja eteläisen Afrikan työalueelle. Asemapaikkana on Tansanian Dar Es Salaam.

"Itäisessä Afrikassa viettämäni vuodet ovat opettaneet hetkessä elämisen kauneutta sekä erilaisen maailmankuvan omaavien ihmisten sensitiivistä kohtaamista.

On inspiroivaa huomata, miten luovuus, kärsivällisyys, joustavuus ja ongelmanratkaisutaidot kehittyvät ympäristössä, joka haastaa toimimaan ja ajattelemaan uudella tavalla.

Kehitysyhteistyön ja tasa-arvon edistäminen itäisen ja eteläisen Afrikan maissa on merkityksellistä tulevaisuuteen satsaamista, jossa haluan ehdottomasti olla mukana."

Linda Juntusen vierailupäivään Kuusankoskella sunnuntaina 17.12. sisältyvät klo 10 messu Kuusankosken kirkossa sekä klo 18 Kauneimmat Joululaulut Voikkaan kirkossa.

Lähetyssihteeri
Jaalan kappeliseurakunta Kuusankosken seurakunta