Kuusankosken Kirkkokuoro

Kuusankosken kirkkokuoro on perinteikäs ja aktiivinen sekakuoro

Kuoron perusti Kuusankosken seurakunnan ensimmäinen kanttori, dir.cant. Paavo O. Salokannel vuonna 1924 toimien sen johtajana vuoteen 1958 asti. Sen jälkeen ohjat otti käsiinsä kanttori, dir. cant. & mus. Tapani Rautasuo johtaen kuoroa aina vuoteen 1994 saakka. Rautasuon jälkeen dir. cant. & mus. / DL Jarmo Kukkonen aina eläkkeelle jäämiseen asti. Tällä hetkellä kuoron taiteellisena johtajana toimii Ville Perkkiö ja varajohtajana Risto Eskola, jonka johdolla keskitytään erityisesti gospeliin.

Kuusankosken Kirkkokuoro avustaa jumalanpalveluksissa ja seurakunnan eri tilaisuuksissa sekä on vuosikymmenten aikana osallistunut kaikille valtakunnallisille ja alueellisille kirkkomusiikki-juhlille. Lisäksi kuoro on tehnyt useita konserttimatkoja sekä kotimaassa, että ulkomaille. Kuoroharjoituksissa keskitytään hyvään äänenmuodostukseen ja kuorosoinnin hakemiseen, musiikista nauttimista unohtamatta.

Kuoron ohjelmisto käsittää kirkollista musiikkia keskiajalta gospeliin. Säveltäjänimistä mainittakoon mm. F. Soriano, W. A. Mozart, H. Villa-Lobos ja Z. Kodaly. Uutta hengellistä gospelia edustavat Pekka Simojoen, Petri Laaksosen ja Pekka Ruuskan sävellykset.

Kuoro harjoittelee keskiviikkoisin klo 17.30-19.30. Jos olet kiinnostunut kuorolaulamisesta, ota yhteyttä kanttori Ville Perkkiöön, puh. 0405238287. Erityisesti uudet mieslaulajat ovat tervetulleita!