Tervetuloa jumalanpalvelukseen

"Ilo valtasi minut, kun kuulin sanan: Me lähdemme Herran huoneeseen!"

Jumalanpalveluksia vietetään kirkoissa eri puolella Kouvolaa joka sunnuntai.

Jumalanpalveluksia ja hartauksia myös verkossa

Voit seurata paikallisia jumalanpalveluksia verkossa Jaalan kappeliseurakunnan YouTube-kanavalla ja Elimäen seurakunnan YouTube-kanavavalla

Tv- ja radiojumalanpalveluksia sekä hartauksia löydät osoitteesta Verkkokirkko palvelussa evl.fi

Jumalanpalveluksia televisiossa ja radiossa

Yle Radio 1:llä evankelis-luterilainen jumalanpalvelus kuullaan sunnuntaisin kello 10.00. Muiden kristillisten kirkkokuntien ja seurakuntien jumalanpalvelukset saavat uuden ohjelmapaikan 14.1.2024 alkaen sunnuntai-illassa kello 20.00. Lauantaiaamuissa kuullaan Hartaat sävelet ja Aamuhartaus kello 8.05 alkaen. Aamu- ja iltahartaudet kuullaan uusintoineen joka arkipäivä sekä lauantaisin.

Yle Tv 1:llä näytetään tv-jumalanpalvelus joka sunnuntai klo 10 sekä kirkollisina juhlapyhinä ainakin elokuun loppuun astiLinkki avautuu uudessa välilehdessä. Tuoreiden jumalanpalvelusten ohessa televisiossa nähdään arkistouusintoja. Jumalanpalvelukset ovat katsottavissa myös Yle Areenassa.

Yle Areenassa hartausohjelmien pariin pääsee milloin vain. Katso jumalanpalveluksia Yle Areenasta.

Jumalanpalvelus

Ilo valtasi minut, kun kuulin sanan:
Me lähdemme Herran huoneeseen! (Psalmi 122:1)

Raamatussa kerrotaan, että Jeesus itsekin hakeutui aina pyhäpäivisin jumalanpalvelukseen (Luuk. 4:16). Tule sinäkin hengähtämään hetkeksi kirkon penkkiin ja hakemaan jumalanpalveluksesta eväitä tulevalle viikolle!

Erilaisia jumalanpalveluksia

Messu on jumalanpalvelus, jossa vietetään ehtoollista. Sanajumalanpalveluksessa keskitytään Raamatun sanaan ja rukoukseen. Jokainen jumalanpalvelus on koko Jumalan perheväen yhteinen juhla. Perhemessussa on lapsiperheet huomioitu aivan erityisesti. Tuomasmessuissa ja monissa erityismessuissa musiikki soi reippaasti ja lujaa. Iltamessut tarjoavat tilaisuuden hiljentymiseen päivän päättyessä.

Seurakunnan yhteinen juhla

Jumalanpalveluksessa seurakunta kokoontuu yhdessä rukoilemaan ja ylistämään Jumalaa. Jumalanpalvelusryhmä on joukko tavallisia seurakuntalaisia, joka valmistelee ja toteuttaa jumalanpalvelusta yhdessä työntekijöiden kanssa. Kuoroissa laulaminen antaa myös mahdollisuuden tuoda omat lahjat esiin Jumalan ylistykseksi.