Rippikoulun voi käydä myös aikuisena

Onko Sinulta jäänyt rippikoulu syystä tai toisesta aiemmin käymättä? Rippikouluun voi osallistua myös aikuisena.

Useimmat käyvät rippikoulun 15 vuoden iässä, mutta joka vuosi noin 1000 suomalaista aikuista osallistuu luterilaisen kirkon rippikouluun. Rippikoulun käymiseen liittyy oman seurakunnan toimintaan tutustumista sekä pohdintaa elämän ja uskon suurista kysymyksistä. Aikuisrippikoulussa käydään läpi kristinuskon perusasioita.

Aikuisena voit käydä rippikoulun yksityisesti tai pienessä ryhmässä.

Lähde rohkeasti mukaan elämän löytöretkelle!

Milloin aikuisrippikouluun?

Osa aikuisista tulee rippikouluun, kun suunnitelmissa on kirkkohäät. Joku on saanut kutsun kummin tehtävään, mikä edellyttää rippikoulua ja konfirmaatiota. Joku taas etsii elämänsä suuntaa ja tarkoitusta. Rippikoulu onkin hyvä mahdollisuus punnita elämän arvoja ja valintoja.

Erilaisia tapoja käydä aikuisrippikoulu Kouvolassa

Aikuisten rippikoulu voidaan toteuttaa yksityisesti tai ryhmämuotoisesti erikseen sovittuna aikana. Käytännön toteutuksesta sovitaan oman seurakunnan rippikoulutyöstä vastaavan papin kanssa. Mahdollisuuksien mukaan Kouvolan seurakunnat järjestävät myös leirimuotoisia rippikouluja aikuisille. Aikuisrippikoulussa on mahdollisuus monimuotoiseen toteutukseen, esimerkiksi rippikouluun kuuluvia tehtäviä voi tehdä netin kautta.

Aikuisten rippikoulusta Kouvolassa saat lisätietoja oman seurakuntasi rippikoulutyön papilta. Yhteystiedot löydät tältä sivulta.
Lisää aiheesta: Mihin seurakuntaan kuulun?

Haluatko liittyä kirkkoon?

Suomen evankelis-luterilaisen kirkon jäseneksi liittyminen edellyttää aikuiselta rippikoulun käymistä ja kastetta. Jos sinut on kastettu jo aiemmin tai olet jo käynyt rippikoulun, niitä ei tarvitse käydä enää uudelleen. Liittyessäsi kirkkoon sinusta tulee aina sen seurakunnan jäsen, jonka alueella asut. Kirkkoon voit joko liittyä sähköisellä lomakkeella Liity kirkkoon -palvelussaLinkki avautuu uudessa välilehdessä, tai ottamalla yhteyttä Kouvolan aluekeskusrekisteriin arkisin klo 9-15 puh. 040 849 2611 tai puh. 040 714 0554. Voit myös tulla paikan päälle asioimaan Kouvolan seurakuntakeskuksen ensimmäisessä kerroksessa sijaitsevaan asiakaspalveluun tai paikalliseen seurakuntatoimistoon, niiden aukioloaikoina.

Katso yhteystiedot:
Kouvolan aluekeskusrekisterin yhteystiedot. Aluekeskusrekisterin asiakaspalvelu on avoinna ma-pe klo 9-15.
Seurakuntatoimistojen yhteystiedot.

Raamattu, jonka päällä kaksi muistikirjaa.

Rippijuhlat

Kirkkoherra
Anjalankosken seurakunta
Valtatie 12
46900 Inkeroinen

rippikoulu, nuorisotyö, koululaiset, Hehu

seurakuntapastori
Valkealan seurakunta

Aikuistyö, jumalanpalvelus- ja musiikkityö

Seurakuntapastori
Kuusankosken seurakunta

Aikuistyö, surutyö

vs. seurakuntapastori
Elimäen seurakunta

Olen vapaalla yleensä ma-ti. Tavoitat parhaiten siis ke-su!

Rippikoulu- ja nuorisopappi
Kouvolan seurakunta