Surun ja sairauden kohdatessa

Surun ja sairauden kohdatessa on tärkeää voida puhua tunteistaan ja ajatuksistaan. Keskusteluapua seurakunnissa saat papeilta ja diakoniatyöntekijöiltä sekä sairaalapapeilta, jotka auttavat sairauden ja surun kysymyksissä sairaaloissa.

Sairaalasielunhoito

Sairaalasielunhoito on tukenasi erilaisissa sairauden, kuoleman ja huolen teemoissa. Olemme sairastuneita, heidän läheisiään ja terveydenhuollon henkilökuntaa varten - ja niitä varten, joita em. teemat mietityttävät. Tapaamispaikkoina toimivat osastot, sairaalapappien työhuoneet ja joskus myös kodit.

Meihin voi ottaa rohkeasti ja matalalla kynnyksellä yhteyttä puhelimella ja sähköpostitse!

Sairaalapastorit Kari Niemelä 040 836 9260 ja Tuula Ylikangas 040 356 5845

Sairaalapastorit ovat tavattavissa arkisin. Viikonloppuisin kiireellisissä tilanteissa seurakuntien papit palvelevat.

Sairaalapastorien yhteystiedot

Seurakuntien surutyö

Surun kohdatessa sinulla on mahdollisuus keskustella kahden kesken diakoniatyöntekijän kanssa. Hän tulee pyydettäessä kotikäynnille. Luottamuksellisissa keskusteluissa voi jakaa mieleen nousevia tunteita ja ajatuksia. Seurakunnissa ohjataan myös sururyhmiä, joissa läheisensä menettäneet voivat kokoontua keskustelemaan ja läpikäymään menetykseen liittyviä asioita.

Älä jää surusi kanssa yksin, ota rohkeasti yhteyttä oman seurakuntasi surutyötä tekevään diakoniatyöntekijään.

Silloin kun en itse jaksa ollenkaan,
kun on kaikki voima poissa kokonaan, tule sinä Jeesus.
Tällaisena jään pienen lapsen lailla syliin lepäämään.

- Anna-Mari Kaskinen

Sururyhmät

Seurakunnissa alkaa sururyhmiä keväisin ja syksyisin. Ryhmät ovat avoimia kaikille Kouvolan alueen asukkaille. Järjestämme myös sururyhmiä itsemurhan tehneiden omaisille ja lapsensa menettäneille. Kysy tarkempia tietoja työntekijöiltä.

Auringonlasku pilkottaa puiden takaa tyynen järven yli.

Lähetä yhteydenottopyyntö

Jättämällä yhteystietosi lomakkeen kautta oman seurakuntasi diakoniatyöntekijä on sinuun yhteydessä.

Täytä lomake tästä linkistä.Linkki avautuu uudessa välilehdessä

Seurakuntapastori
Anjalankosken seurakunta
Valtatie 12
46900 Inkeroinen

Sijaisuus 1.12.2023 - 31.5.2024.

Sairaalapastori

Ratamo-keskus, Kouvola ja Kymenlaakson psykiatrinen sairaala, Kuusankoski

Jaalan kappeliseurakunta Kuusankosken seurakunta

Riippuvuudet, mielenterveys, osallisuuden kehittäminen, väkivaltatyö