Lähetystyö Kuusankosken seurakunnassa

Lähetystyö korostaa vahvasti toisista huolehtimista. Se ei ainoastaan anna mahdollisuutta vapaaehtoistyöhön Kuusankoskella vaan se toimii myös globaalina heikoimpien puolestapuhujana. Lähetystyö on konkreettista palvelua kehitysmaissa, jossa pahimmillaan ihmiset näkevät nälkää ja ympäristö tuhoutuu.  Lähetystyön tavoitteena on, että seurakunnan jäsenyys vahvistuisi kaikkialla maailmassa, huolenpito myös lähetyskentillä kasvaisi, koko maailmanlaajassa kirkossa.

Kuusankosken seurakunnalla on seitsemän nimikkosopimusta viiden eri lähetysjärjestön kanssa.

Lähetystyön nimikkosopimus on kuin seurakunta nimikoisi tai ottaisi nimelleen oman lähetystyöntekijän tai perheen, jota juuri he tukevat. Myös kokonaisia työalueita tai projekteja voi ottaa nimikkokohteeksi. Nimikkosopimuksen solmivat seurakunta ja lähetysjärjestö ja se koostuu lähinnä kannatussummasta ja sitoutumisesta rukoilla juuri näiden lähettien tai työalueen puolesta esim. jumalanpalveluksen esirukouksessa.

Kuusankosken seurakunnan nimikkosopimukset sijoittuvat tällä hetkellä enimmäkseen Afrikkaan ja Aasiaan. Nimikkolähettejä on kaksi: Sanna Suutari on medialähetystyössä Kyproksella ja Tansaniaan lähdössä olena Linda Juntunen.

Lähetyssihteeri
Jaalan kappeliseurakunta Kuusankosken seurakunta