Rippikoulut 2024

Kouvolan seurakunnissa on tarjolla vuonna 2024 lukuisia riparivaihtoehtoa, ja sen lisäksi seurakunnat järjestävät yhteisiä rippikouluja. Muistathan, että ripariin kuuluu leiri- tai päiväkoulujaksojen lisäksi oman rippikouluryhmän yhteisiä kokoontumisia sekä itsenäistä seurakunnan toimintaan osallistumista.

Sähköinen ilmoittautuminen vuoden 2024 rippikouluihin käynnistyy 14.9.2023 ja kestää 3.10.2023 saakka. Ilmoittautuminen tapahtuu tällä lomakkeella.

HUOM! Jos tarvitset apua sähköiseen ilmoittautumiseen, voit ottaa yhteyttä numeroon 044 422 1701 (ark. 9-15 ilmoittautumisaikana).

Jos menet johonkin muuhun kuin Kouvolan seurakuntien järjestämään rippikouluun, osallistut kuitenkin oman seurakuntasi tutustumisjaksoon. Siksi on tärkeää, että ilmoitat suunnitelmastasi tällä sähköisellä "Muualle rippikouluun" -nimisellä lomakkeella.

Tiedot seurakuntien omista rippikouluista löytyvät kunkin seurakunnan omilta sivuilta.

Anjalankoski
Elimäki
Kouvola
Kuusankoski ja Jaala
Valkeala

Entä jos

… haluan käydä riparin kavereiden kanssa sellaisen seurakunnan riparilla, jonka jäsen en ole? Yhtymän yhteiset riparit ovat juuri sinua ja kaveriasi varten! Muutoin rippikoulu käydään pääsääntöisesti omassa kotiseurakunnassa. Seurakuntien omille ripareille otetaan muiden seurakuntien nuoria silloin, jos paikkoja riittää. Ensisijaisesti paikat menevät oman seurakunnan jäsenille.

… en kuulu evankelis-luterilaiseen kirkkoon. Rippikoulun voi käydä, vaikka ei olisi evankelis-luterilaisen kirkon jäsen. Voit siis täyttää ilmoittautumislomakkeen ja ilmoittautua ensisijaisesti riparille siihen seurakuntaan, jonka alueella asut.

… olen erityisopetuksessa. Vuonna 2023 on mahdollisuus ilmoittautua myös pienryhmäriparille. Siellä toimitaan pienessä ryhmässä. Koulun erityisopettajan kirjoittama kuvaus nuoren oppimisen haasteista auttaa riparin työntekijöitä ottamaan huomioon nuoren ainutlaatuisuuden. Tiedot, joita saamme mm. oppimiseen liittyen, käsitellään luottamuksellisesti.

… käyn muualla jonkin järjestön rippikoulun. Täytä ”Muualle rippikouluun” -niminen sähköinen ilmoittautumislomake ja merkitse siihen, missä käyt rippikoulun. Tarvitset meiltä virkatodistuksen, ja aloituskirkossa saat oman riparipassin. Riparipassiin saat leimat kotiseurakuntaan tutustumisesta. Lue lisätietoa oman seurakunnan rippikoulutyön nettisivulta.

…haluan osallistua kehitysvammaistyön pienryhmärippikouluun. Kouvolan rovastikunnassa järjestetään kehitysvammaistyön rippikoululeiri. Lisätietoa saa kehitysvammaistyön pastorilta Tero Kajanderilta p. 0400 880 218, tero.kajander@evl.fi

… en pääsekään haluamalleni riparille tai haluan vaihtaa rippikouluryhmää. Ryhmää voidaan hyvin perustellusta syystä vaihtaa, jos toisessa ryhmässä on tilaa. Päätöksen vaihtamisesta voi tehdä ainoastaan rippikoulutyöstä vastaava pappi.

… talous on tiukalla. Rippikoulumaksusta voi anoa huojennusta. Huojennuksesta saat lisätietoa oman seurakuntasi rippikoulutyön työntekijöiltä.

… ripari jäi käymättä mutta haluaisin käydä sen nyt. Rippikouluun voi ilmoittautua 15–17-vuotias nuori, jos rippikoulu on jäänyt syystä tai toisesta käymättä aikaisemmin. Aikuisille järjestetään rippikoulu erikseen ja sitä voit tiedustella oman seurakuntasi rippikouluista vastaavalta papilta.

Kouvolan seurakuntien vuoden 2024 rippikouluihin

ilmoittaudutaan sähköisellä lomakkeella 14.9. - 3.10.2023 välisenä aikana.

RIpari-info keskiviikkona 13.9. kello 18 Kouvolan keskuskirkossa. Seurakuntien rippikoulupapit infoamassa rippikouluista.

Kirkkoherra
Anjalankosken seurakunta
Valtatie 12
46900 Inkeroinen

rippikoulu, nuorisotyö, koululaiset, Hehu

vs. seurakuntapastori
Elimäen seurakunta

Olen vapaalla yleensä ma-ti. Tavoitat parhaiten siis ke-su!

Seurakuntapastori
Valkealan seurakunta
Kalevantie 14
45370 Valkeala