Ikäihmisille

Seurakunnassa on mahdollisuus kokoontua yhteen viettämään aikaa, keskustelemaan ajankohtaisista asioista, iloista ja suruista. Ikäihmisille suunnattuja toimintaryhmiä on kaikissa Kouvolan seurakunnissa.

Kaikille avoimia ikäihmisten ryhmiä kokoontuu ympäri Kouvolaa. Ryhmissä on monenlaista ohjelmaa ja sisältöä, jota tuottavat niin seurakuntien työntekijät, vapaaehtoiset kuin vierailevat yhteistyökumppanit. Kaikissa ikäihmisten ryhmissä keskiössä on yhdessäolo ja jutustelu kahvikupin ääressä. Kerhoissa myös hiljennytään Jumalan sanan äärellä. Ryhmiin voi osallistua vapaasti omasta vakaumuksesta riippumatta.

Keskustelutukea tarjolla

Jos sinulla on haasteita elämässäsi, ja haluat puhua niistä luottamuksellisesti, seurakunnat tarjoavat myös keskustelutukea. Voit halutessasi sopia henkilökohtaisesta tapaamisesta diakoniatyöntekijän tai papin kanssa. Seurakunnan työntekijöiden kanssa voit keskustella niistä aiheista, joista haluat. Keskustelutukea tarjotaan kaikille kirkon jäsenyydestä riippumatta.

Voit saada ehtoollisen myös kotona tai asumisyksikössä

Onko sinun tai läheisesi hankala päästä jumalanpalvelukseen ehtoolliselle? Papit voivat pyydettäessä tuoda ehtoollista myös kotiin tai asumisyksikköön. Kaikki diakoniatyöntekijät välittävät ehtoollispyyntöjä seurakuntien papistolle. Ole rohkeasti yhteydessä kotiehtoollisesta oman seurakunnan diakoniatyöntekijään.

Haluaisitko olla vapaaehtoinen?

Kouvolan seurakunnissa on monenlaisia vapaaehtoistehtäviä. Ehkä löydät oman paikkasi vapaaehtoisena? Sinua kiinnostavista vapaaehtoistehtävistä voit tiedustella esimerkiksi kotiseurakuntasi diakoniatyöntekijöiltä. Vapaaehtoisena voit toimia oman osaamisesi ja aikataulujesi puitteissa.

Voit tutustua joihinkin Kouvolan alueen vapaaehtoistehtäviin tästä linkistä.Linkki avautuu uudessa välilehdessä

Vanha rouva hymyilee.

Ota yhteyttä oman alueesi diakoniatyöntekijään

► Anjalankosken seurakunta

► Elimäen seurakunta

► Jaalan kappeliseurakunta

► Kouvolan seurakunta

► Kuusankosken seurakunta

► Valkealan seurakunta

Lähetä yhteydenottopyyntö diakoniatyöntekijälle

Jättämällä yhteystietosi lomakkeen kautta oman seurakuntasi diakoniatyöntekijä on sinuun yhteydessä.

Täytä lomake tästä linkistä.Linkki avautuu uudessa välilehdessä

Henkilöt pitävät toisiaan kädestä.