Partiotoiminta

Partiossa tehdään paljon itse, liikutaan luonnossa ja toimitaan ryhmässä. Partiossa opitaan käden ja mielen taitoja. Pienimmätkin partiolaiset saavat vastuuta, jokainen pääsee mukaan tekemään.

Partio on kansainvälistä, Suomessa partiolaisia on 70 000 ja maailmassa 45 miljoonaa.

Sudenpentulaumaan pääsee heti ekaluokkalaisena, ja mukaan partioon voi tulla myöhemminkin - vaikka aikuisena. Ja perhepartioon pääsee mukaan vaikka jo sylivauvana yhdessä vanhemman kanssa.

Seurakunnat mukana partiossa

Seurakunnat tekevät aktiivista yhteistyötä partiolippukuntien kanssa ja monilla lippukunnilla on taustayhteistösopimus seurakunnan kanssa.  Partiotoiminta on tällöin osa seurakunnan nuorisotyötä. Saadessaan partiohuivinsa partiolainen lupaa kasvaa katsomuksessaan ja rakastaa omaa maataan ja maailmaa, toteuttaa partioihanteita ja olla avuksi toisille.

Partiolippukuntia Kouvolassa

Näiden partiolippukuntien taustayhteisönä toimii seurakunta. Seurakunnissa yhteyshenkilöinä toimivat varhaisnuorisotyönohjaajat.

Anjalankosken seurakunta
Kymenrannan tytöt

Elimäen seurakunta
Elimäen Metsäsudet (Koria/Takamaa)
Elimäen Peipposet (Elimäki)

Jaalan kappeliseurakunta
Jaalan Jalopeurat

Kouvolan seurakunta
Kouvolan Salpasirkat (tyttölippukunta)
Kouvolan Sini-Veikot (yhteislippukunta)

Valkealan seurakunta
Utin Pilvenveikot (Utti)
Valkealan Kolmisoihtu (Valkealan kirkonkylä)

Kaikkien lippukuntien yhteystiedot löytyvät Suomen Partiolaisten Linkki avautuu uudessa välilehdessäsivuilta.

Kaksi nuorta kanootissa sekä teksti partiossa seikkaillaan yhdessä.
Kolme partioilaistyttöä nostamassa tytön ilmaan.
kuva: Anna Vikström, Uudenmaan partiopiiri