Lähetyspiirit Kouvolassa

Evankelinen lähetyspiiri ELY

Evankelinen lähetyspiiri on Evankelisen lähetysyhdistyksen (ELY) lähetyspiiri, joka tekee ulko- ja sisälähetystyötä. Lähetyspiirissä pidämme esillä Raamatun Sanaa ja rukoilemme lähetystyöntekijöiden puolesta. Lisäksi tuemme ulko- ja sisälähetystyötä taloudellisesti.

Tervetuloa mukaan!

Jeesus maailmalle -piiri

Olemme Lähetysyhdistys Kylväjän lähetys- ja rukouspiiri. Piirissä tutkimme Raamattua ja rukoilemme lähettien puolesta. Tutustumme eri lähetyskenttiin kirjeiden ja lähetystyöntekijä vierailuiden kautta. Olemme yhteyksissä joihinkin lähetteihin ja seuraamme heidän työtään kentällä. Tervetuloa rukoilemaan ja tutkimaan Raamattua piiriimme!

Koivistontalon lähetyspiiri

Kokoonnumme parittoman viikon keskiviikko aamuna klo 9.30. Piirissä käy vajaat 10 senioria. Alussa rukoilemme seurakunnan lähettien, lähetyskohteiden sekä ystävyysseurakuntien puolesta. Luemme piirissä lähetystyöstä ja siihen liittyvistä asioista kirjoista ja lähettien kirjeistä. Vierailijoita käy harvakseltaan. Keskustelemme piirissä paljon. Tietysti myös kahvittelemme.  "Kahvirahan" annamme nimikkolähetin työn tukemiseen. Uudet piiriläiset ovat lämpimästi tervetulleita mukaan!

Käpylän lähetyspiiri

Tule mukaan oppimaan uutta lähetystyöstä!

Lähetyspiirimme on mukana koko maailman lähetystyössä. Opimme uutta, näemme, kuinka Jumala toimii ja siinä samalla rakennumme itsekin evankeliumista. Kokoontumisemme ajatuksena on oppia uutta: kasvaa kristittynä ja saada tietoa lähetystyöstä. Siis jotakin itselle, omaan hengelliseen kasvuun. Oman seurakunnan lähetyskohteiden lisäksi opimme uutta maailman lähetyksestä. Tärkeää on tietysti myös olla yhdessä, keskustella ja rakentua yhteisestä uskosta.

Lähetyksen rukouspiiri

Kokoonnumme kuukauden viimeisenä maanantaina klo 17.30 kodeissa. Aloitamme illan kahvi- tai teekupin ääressä. Pienen hartauden jälkeen rukoilemme lähetystyön puolesta: lähettien, lähetyskohteiden, ystävyysseurakuntien ja seurakunnan vastuunkantajien puolesta. Muistamme rukouksin myös Suomen kansaa, Israelia koko maailmaa. Keräämme kolehdin, jonka kohde on vaihtuva.

Tervetuloa rukoilemaan yhdessä!

Kuva sisältää tekstiä, joka löytyy kuvan alapuolella olevasta tekstistä!

Räsymattoja myytävänä

Vapaaehtoisten kutomia, laadukkaita, eri värisiä, eri pituisia ja eri kokoisia mattoja srk:n nimikkolähettien ja -kohteiden työn tukemiseen.

Lisätietoja lähetyssihteeri Mirja Kekäle p. 040 7440 277

Käpylän kutomo

Tervetuloa kutomaan! Kouvolan seurakunnan Käpylän kirkon kellaritilassa on huone, jossa voi kutoa kangaspuilla. Tilassa on viidet, lahjoitettuna saadut kangaspuut. Talkootyönä, omien kykyjemme mukaan rakennamme puihin kankaita; kutojien toiveita täyttäen. Seurakunta hankkii loimilangat. Kutoja maksaa loimesta sovitun hinnan, kudottujen metrien mukaan. Tämä tuotto menee lähetystyön hyväksi. Kuteet hankkii kutoja itse. Lisätietoja saat varmimmin tekstiviestillä 0440 414 786 Kaija Valtonen.

Lähetyksen puutyöpiiri

Tervetuloa nikkaroimaan puutöitä yksin ja / tai yhdessä omaan käyttöösi sekä tekemään tuotteita oman seurakunnan lähetystyön käyttöön!

Kevään 2024 kokoontumiset ajalla 8.1.–21.5. ma ja ti klo 9–14.

Kuva sisältää tekstitietoja, jotka on kerrottu verkkosivulla.

Israel-illat keväällä 2024

Lähetystyön juuret ja lähteet ovat Israelissa - alkaen Jerusalemista. Illoissa me Suur-Kouvolan ja lähitienoon asukkaat voimme yhdessä rukoilla, kysellä ja etsiä, missä ajassa elämme. Illoissa on vieraana Israel-asiantuntijoita eri järjestöistä.

"Katso, hän, joka Israelia varjelee, ei torku eikä nuku." Ps. 121:4 (1933 / 38)

Maanantaisin klo 18 Maria-salissa

22.1. "Israel ja maailman lähetys" - Osmo Harjula

19.2. "Raamatun kääntäjien koulutus Israelissa" - Maarit Kattilakoski

18.3. Open Doors - ilta: vieraana neljän lapsen äiti Grace Nigeriasta. Grace on kohdannut väkivaltaista vainoa kotimaassaan.

15.4.  "Vihattu ja rakastettu Israel" - Samuli Virtanen

13.5. Juutalaiset tavat - Nurit Steinbock - Vatka

Musiikissa: Tikvah, Pia Saarinen ja yhteislauluja. Päätämme illan Israelin Kansallislauluun Hatikvaan!

Järj. Kouvolan srk:n lähetystyö ja Kymenlaakson ev. lut. Kansanlähetys

Lisätietoja: Mirja Kekäle p. 040 7440 277