Huomionosoituksia Kouvolan seurakuntaan, Kimmo Ylikangas jatkaa lääninrovastina

Varhaiskasvatuksen johtaja Teija Laine on saanut Suomen Valkoisen Ruusun ritarikunnan kunniamerkin ja kanttori Mari Lehtinen director cantus -arvonimen. Kirkkoherra Kimmo Ylikangas jatkaa lääninrovastina vuoteen 2025.

flowers-1335636_1920.jpg

Tasavallan presidentti myönsi Kouvolan seurakunnan varhaiskasvatuksen johtaja Teija Laineelle itsenäisyyspäivänä 6.12.2021 Suomen Valkoisen Ruusun I luokan mitalin kultaristein. Mitalin myöntämisen perusteina on muun muassa Teija Laineen pitkäaikainen ja laajamittainen toiminta Kouvolan seurakunnan luottamushenkilönä ja työntekijänä.

Mikkelin hiippakunnan tuomiokapituli on myöntänyt 15. joulukuuta director cantus -arvonimen Kouvolan seurakunnan kanttori Mari Lehtiselle ansiokkaasta palvelusta.
Director cantus (laulun johtaja) on Suomen valtion virallinen arvonimi. Kirkollista alkuperää oleva arvonimi on laajentunut laajemmin musiikin alalle. Tuomiokapituli myöntää arvonimen kanttorille ansiokkaasta palveluksesta.

Kuusankosken seurakunnan kirkkoherra Kimmo Ylikangas jatkaa Kymenlaakson rovastikunnan lääninrovastin tehtävässä. Mikkelin hiippakunnan tuomiokapituli nimitti istunnossaan 15.12. Kimmo Ylikankaan Kymenlaakson rovastikunnan lääninrovastiksi 1.1.2022-31.12.2025.

2021-12-22 12:42:00.0