Tuija Nuutinen on Kouvolan seurakunnan uusi kirkkoherra

Kouvolan seurakuntaneuvosto valitsi uudeksi kirkkoherraksi Tuija Nuutisen kokouksessaan 2. marraskuuta.

alt=

Kouvolan uudeksi kirkkoherraksi valittu Tuija Nuutinen.

Kouvolan seurakunnan uusi kirkkoherra on Tuija Nuutinen. Hän toimii tällä hetkellä Luumäen seurakunnan kirkkoherran virassa. Ehdokkaina kirkkoherran vaalissa olivat myös Kouvolan seurakunnan kappalainen Henna Huppunen ja Jaalan kappeliseurakunnan kappalainen Minna Tanska

Vaali ratkesi toisella äänestyskierroksella

Seurakuntaneuvoston kokouksessa pidetyssä kirkkoherran vaalissa Henna Huppunen ja Tuija Nuutinen saivat kumpikin 6 ääntä ja Minna Tanska 3 ääntä.
Vaalissa kukaan ehdokkaista ei saanut yli puolta annetuista äänistä, joten samassa kokouksessa toimitettiin uusi välillinen vaali kahden eniten ääniä saaneiden Henna Huppusen ja Tuija Nuutisen välillä. Henna Huppunen sai 7 ääntä ja Tuija Nuutinen 8 ääntä. Eniten ääniä saanut Tuija Nuutinen tuli valituksi kirkkoherraksi.

– Olen onnellinen, kiitollinen ja ihmeissäni, sanoo vastavalittu Tuija Nuutinen.
– Olen kiitollinen kaikesta kannustuksesta, rakkaudesta ja rukouksista koko tämän kirkkoherranvaalin ehdokkuuteni aikana, hän summaa ensitunnelmat.

Äänioikeutettuja välillisessä kirkkoherran vaalissa olivat Kouvolan seurakuntaneuvoston 16 luottamushenkilöä. Äänestyksessä paikalla oli 14 seurakuntaneuvoston jäsentä ja yksi varajäsen.

Valitusaika kirkkoherran vaalissa on 14 päivää vaalin tuloksen julistamisen jälkeen. Valitusajan päätyttyä Mikkelin hiippakunnan tuomiokapituli antaa virkamääräyksen seurakuntaneuvoston valitsemalle kirkkoherralle. Uusi kirkkoherra voi aloittaa virassaan, kun nykyinen kirkkoherra Keijo Gärdström jää eläkkeelle 1.3.2022.

2021-11-02 19:05:00.0