Joulutunnelmaa joulupoluilla, ikkunoissa ja hautausmaalla

Kouvolan seurakunnat ovat järjestäneet monenlaista katsottavaa ulkoilijoille. Jouluisia ikkuna-asetelmia löytyy Valkealasta ja Kouvolan keskustan alueelta. Joulupolut kutsuvat kierrokselle Anjalankosken seurakunnan alueella ja Kuusankosken kirkkopuistossa. Elimäellä pidetään aattohartaudet hautausmaalla ja siunauskappelilla.

Jouluinen seimiasetelma ikkunassa.

Valkealan seurakuntakeskuksen ikkuna-asetelmia voi käydä ihailemassa loppiaiseen 6.1. saakka. Kuva: Ari Luomajoki.

Joulupolku Kuusankosken kirkkopuistossa

Kuusankosken kirkkopuistossa on kuusi pysyvää rastia ja joulukalenterin tapaan viikoittain ilmestyviä uusia luukkuja, joiden avulla pääsee virittäytymään joulun tunnelmaan joululauluja kuunnellen ja raamatun teksteihin syventyen. Polku sopii kaiken ikäisille. Hämärän aikaan taskulampusta voi olla hyötyä ja älypuhelimesta koko ajan. Polku on kierrettävissä 6.1. asti.

Manskin kulman joulu

Beduiiniteltta ja jouluseimi Kauppalankatu 5 liiketilassa 30.12. asti.

Perheiden joulupolku Anjalankosken seurakunnan alueella

Joulupolku on kierrettävissä 6.1. asti. Tehtävät löytyvät sovelluksesta, osoitteessa play.seppo.io. Joulupolulla on kahdeksan rastia. Neljä rastia aukeaa tehtävineen kotoa käsin ja toiset neljä, kun on oikeassa paikassa niiden tekemistä varten.
Ohje tehtäviin: Joulupolku toimii seppo.io -sovelluksessa. Tarvitset puhelimen, jossa on nettiyhteys ja paikannusmahdollisuus. Mene osoitteeseen play.seppo.io. Vaihda kieleksi suomi oikeasta ylänurkasta. Paina ”Pelaajana”. Syötä pelin pin-koodi: 2238A7. Kirjoita nimi. Paina ”Play”. Osa tehtävistä tarvitsee paikannusta. Joulupolulla on kahdeksan tehtävää: neljä pinkkiä (avautuu ilman paikannusta) ja neljä harmaata (avautuu paikan päällä). Lue kohdat, vastaa tehtäviin ja lähetä ne. Muut pelaajat eivät näe vastauksiasi. Jos tarvitset apua, ota yhteyttä työntekijöihin Anjalankosken seurakunnan somen kautta (Facebook ja Instagram). Ohjeet polun kiertämiseen Anjalankosken seurakunnan somessa sekä verkkosivulla anjalankoskenseurakunta.fi.

Jouluiset asetelmat Valkealassa

Valkealan seurakuntakeskuksen alasalin neljässä ikkunassa on adventin ja joulun ajan kuvausta.
Niinirannan toimintakeskuksesta löytyy jouluinen, valaistu erkkeri-ikkuna, jossa on esillä seimiasetelma: paimenten keto, enkeli, isoja lyijyjalkanukkeja. Asetelmat ovat nähtävissä loppiaiseen 6.1. saakka.

Valkealan kirkon Tapulin jouluseimeä voi käydä ihailemassa arkisin klo 9–15 ja pyhinä klo 9–12. Poikkeuksena joulupäivä 25.12. klo 6–12. Seimi on auki loppiaiseen 6.1. asti.

Keskuskirkon jouluikkunat

Adventin ja joulunajan ikkunat Keskuskirkossa jouluevankeliumin pohjalta toteutettuna 17.12.– 6.1. (Kouvolan Joulukalenterin luukku 24). Joulupuu, paimenten keto, lampaita ja paljon muuta.
Kouvolan seurakunnan YouTube-kanavalla julkaistaan la 26.12. klo 9 video ”Kuinka Keskuskirkon jouluikkunat tehtiin”.

Jouluhartauksia Elimäellä

Jouluaaton hartaudet 24.12. klo 16 Korian siunauskappelilla ja klo 21 Elimäen hautausmaalla.
Pyydetään huomioimaan turvavälit ja käyttämään kasvosuojuksia.

2020-12-16 16:07:55.0