Musiikkia palmusunnuntaista toiseen pääsiäispäivään

Kouvolan seurakunnat tarjoavat monipuolista pääsiäismusiikkia. Kaikkiin konsertteihin on vapaa pääsy.

Yhtyeen jäsenet yhteiskuvassa.

Maksetut viulut -yhtye soittaa Keskuskirkossa toisena pääsiäispäivänä maanantaina 1.4. Kuva: Eetu Linnankivi

Hiljaisella viikolla sekä pääsiäisen pyhinä on mahdollisuus virkistyä hyvän musiikin parissa Kouvolan seurakunnissa.

Palmusunnuntaina 24.3. klo 18 kuullaan lauluyhtye Nox Cantoresin konsertti Keskuskirkossa. Nox Cantores esittää osia Osmo Tolosen Vesperistä ja Urmas Sisaskin teoksen Eestiläinen messu nro 3. Lauluyhtyettä johtaa Terhi Paukku. Uruissa on Viena Kontkanen ja rummuissa Saku Myller.

Pitkäperjantaina kolme musiikkitilaisuutta

Pitkäperjantaina 29.3. klo 17 järjestetään konsertti Valkealan kirkossa. Valkealan kamariorkesteri soittaa Joseph Haydnin sävellyksen Vapahtajan seitsemän sanaa ristillä. Tekstiosuuksien lukijana toimii Valkealan seurakunnan kirkkoherra Arto Helle.

Pitkäperjantaina järjestetään Kuva ja musiikki -tilaisuus klo 18 Inkeroisten kirkossa. Kirkkoherra Johanna Pesonen ja kanttorit Jyrki Myllylä ja Pertti Rasilainen johdattelevat osallistujat kuvin ja sävelin pitkäperjantain sanomaan.

Pitkäperjantain musiikilliseen tarjontaan kuuluu lisäksi Ristin juurella -konsertti klo 18 Keskuskirkossa. Konsertissa kuullaan Giovanni Battista Pergolesin teos Stabat Mater. Stabat Mater on katolinen hymni 1200-luvulta, ja se kertoo Jeesuksen äiti Marian kärsimyksestä poikansa ristin juurella. Giovanni Battista Pergolesi sävelsi tekstin vuonna 1736. Konsertissa laulavat Hanna Hasu ja Anne Korpelainen, pianossa on Johanna Hasu, viulussa Anna Carlson-Perkkiö ja tekstit lukee Anne Margit Perttola.

Lauantaina 30.3. klo 16 käydään Kuusankosken kirkossa hiljainen viikko läpi laulaen Kuusankosken seurakunnan Gospelkuoron seurassa. Gospelkuoroa johtaa Henna Nieminen ja kuoroa säestää bändi.

Maksetut viulut -yhtye vierailee Keskuskirkossa

Toisena pääsiäispäivänä, maanantaina 1.4. klo 18 on Maksetut viulut -yhtyeen konsertti Keskuskirkossa. Viisihenkinen folk pop -yhtye tunnetaan omaleimaisesta soinnistaan ja pitelemättömästä lavaenergiastaan. Yhtyeeseen kuuluvat Henna-Maria Harju, Tuuli Malve, Ossi Mäki-Reini, Neea Lamminmäki ja Sirpa Luoma. Ilmaiskonsertin ohjelman voi lunastaa 5 eurolla. Ohjelmatulot ja konsertissa kerättävä kolehti ohjataan Sanansaattajat-medialähetysjärjestölle.

Pääsiäisen musiikki Kouvolan seurakunnissa

Kaikkiin tilaisuuksiin on vapaa pääsy.

SU 24.3. klo 18 Palmusunnuntain konsertti Keskuskirkossa. Osia Osmo Tolosen Vesperistä ja Urmas Sisaskin Eestiläinen messu nro 3. Lauluyhtye Nox Cantores, johtaa Terhi Paukku; Viena Kontkanen, urut; Saku Myller, rummut. Ohjelma 10 €.
PE 29.3. klo 17 Konsertti Valkealan kirkossa. Haydn: Vapahtajan seitsemän sanaa ristillä. Valkealan kamariorkesteri. Lukijana kirkkoherra Arto Helle.
PE 29.3. klo 18 Pitkäperjantain Kuva ja musiikki -tilaisuus Inkeroisten kirkossa. Johanna Pesonen, Jyrki Myllylä ja Pertti Rasilainen johdattavat kuvin ja sävelin pitkäperjantain sanomaan.
PE 29.3. klo 18 Ristin juurella -konsertti Keskuskirkossa. Giovanni Battista Pergolesin teos Stabat Mater. Hanna Hasu ja Anne Korpelainen, laulu; Johanna Hasu, piano; Anna Carlson-Perkkiö, viulu; Anne Margit Perttola, tekstit. Ohjelma 10 €.
LA 30.3. klo 16 Konsertti Kuusankosken kirkossa. Hiljainen viikko läpi laulaen Gospelkuoron seurassa. Mukana Henna Nieminen ja bändi.
MA 1.4. klo 18 Maksetut viulut -yhtyeen konsertti Keskuskirkossa. Henna-Maria Harju: laulu, viulu ja mandoliini; Tuuli Malve: laulu ja viulu; Ossi Mäki-Reini: laulu, kitara ja perkussiot; Neea Lamminmäki: harmooni ja laulu; Sirpa Luoma: rummut, perkussiot, viulu ja laulu. Ohjelma 5 €.

Tutustu pääsiäistapahtumiin:

Tutustu koko pääsiäisen tapahtumatarjontaan pääsiäissivullammeLinkki avautuu uudessa välilehdessä.

2024-03-15 11:11:54.0