Valkealan kirkkoherraehdokkaat asetettu vaalisijoille

Valkealan seurakuntaan valitaan uusi kirkkoherra 19. toukokuuta.

alt=

Valkealan kirkkoherran vaalissa ehdolla ovat kirkkoherra Petri Laitinen, kappalainen Saara-Maria Jurva (keskellä) ja seurakuntapastori Satu Leino.

Mikkelin hiippakunnan tuomiokapituli on asettanut Valkealan kirkkoherran virkaa hakeneet vaalisijoille. Ensimmäisellä vaalisijalla on Laitilan seurakunnan kirkkoherra, TT Petri Laitinen, toisella vaalisijalla on Kouvolan seurakunnan kappalainen, TT Saara-Maria Jurva ja kolmannella vaalisijalla on Kuusankosken seurakunnan seurakuntapastori Satu Leino.

Vaalisijan määräytymiseen vaikuttavat vaadittavan koulutuksen lisäksi muun muassa ehdokkaan virkauran pituus ja johtamistaidot.

Ehdokkaiden vaalinäytteet ovat Valkealan kirkossa peräkkäisinä sunnuntaina: 21.4. Petri Laitinen, 28.4. Saara-Maria Jurva ja 5.5. Satu Leino. Vaalinäytteessä ehdokas toimittaa messun: hän on sekä liturgi että pitää saarnan.

Valkealan seurakunta järjestää lisäksi ehdokkaiden vaalipaneelin 7. toukokuuta klo 18 Valkealan kirkossa. Tilaisuus on kaikille avoin.

Äänestää voi myös ennakkoon 13.-17. toukokuuta

Valkealan kirkkoherran valitsevat täysi-ikäiset seurakuntalaiset suoralla vaalilla. Vaalin ennakkoäänestys on maanantaista perjantaihin 13.–17. toukokuuta. Ennakkoon voi äänestää Valkealan seurakuntatoimistossa (Kalevantie 14) joka päivä 13.–17.5. klo 9–18.

Vaalipäivä on sunnuntaina 19. toukokuuta. Vaalipäivän äänestys järjestetään Valkealan seurakuntakeskuksen alasalissa. Äänestys alkaa Valkealan kirkon jumalanpalveluksen jälkeen ja jatkuu klo 18 saakka.

Samana sunnuntaina 19.5. nykyinen kirkkoherra Arto Helle pitää lähtösaarnansa Valkealan kirkossa klo 10 alkavassa jumalanpalveluksessa. Arto Helle jää eläkkeelle 1. elokuuta alkaen.

Seuraa kirkkoherran vaalia verkossa

Voit seurata kirkkoherran vaalia Valkealan seurakunnan kotisivuillaLinkki avautuu uudessa välilehdessä.

Ehdokkaiden kuvat:
Kirkkoherra Petri Laitinen, Kuvaaja: Mika Reinholm