Tunnelmallisia joulutapahtumia Kouvolan seurakunnissa

Joulun tunnelmaan pääsee Utissa, Ummeljoen metsäkirkossa, Myllykosken Ladun majalla ja Valkealan kirkolla.

Kynttilälyhty, puinen valaistu risti ja sydän kirkon vierustalla.

Betlehemistä lähtöisin oleva rauhantuli palaa Valkealan kirkolla kolmatta kertaa. Tulen voi hakea omaan lyhtyyn ja jakaa sitä vuorostaan eteenpäin. Kuva: Niko Lampiranta.

Lapsiperheille sopivaa joulutunnelmaa on tarjolla Utissa partiolippukunta Pilvenveikkojen kodalla lauantaina 9.12. klo 14-16.30. Joulutapahtumassa on mukana joulupukki klo 14-16 ja Tulishow Tulitanssiryhmä Virvatulet klo 16. Lisäksi tonttupolku, glögiä, pipareita ja myyjäiset. Autot voi jättää Utti-hallin pihalle.

Ummeljoen metsäkirkon joulupolulla voi kohdata paimenet ja lampaat, enkelin, Marian, Joosefin ja Jeesus-lapsen lauantaina 16.12. klo 12-15.

Eläimiäkään ei joulun alla unohdeta: joulurauhaa luonnolle ja metsän eläimille julistetaan tiistaina 19.12. klo 17.30 Myllykosken Ladun majalla.

Jouluseimet ovat esillä Valkealan kirkossa ja eteisessä kirkkotilaisuuksien yhteydessä 1.-27.12.

Betlehemin rauhantuli palaa Valkealan kirkon sivuoven edustalla 4.-27.12. Betlehemistä lähtöisin olevan tulen voi hakea omaan lyhtyyn ja jakaa sitä vuorostaan eteenpäin. Yli tuhat vuotta on palanut ikuinen tuli Jeesuksen syntymäkirkossa Betlehemissä. Vuonna 1986 alkoi Betlehemin rauhantulen perinne. Rauhantuli on levinnyt eri maiden partiolaisten toimesta useina vuosina yli 30 maahan. Valkealassa rauhantuli palaa kolmatta kertaa. Partiolaiset toimittavat rauhantulen piispa Mari Parkkiselle.

2023-12-07 16:09:08.0