Itsenäisyyspäivää juhlistavat jumalanpalvelukset ja seppeleenlaskut

Itsenäisyyspäivänä 6. joulukuuta Kouvolan seurakunnissa vietetään jumalanpalvelukset, ja lasketaan seppeleitä muistomerkeillä.

Suomen liput liehuvat kolmessa lipputangossa.

Itsenäisyyspäivää 6.12. juhlitaan myös Kouvolan seurakunnissa. Kuva: Roine Piirainen

Kouvolan seurakunnat järjestävät itsenäisyyspäivänä useita jumalanpalveluksia ja hartauksia. Seppeleenlaskut sankarihaudoille sekä muistomerkeille kuuluvat perinteisesti ohjelmaan jumalanpalvelusten jälkeen.

Lähestyvän itsenäisyyspäivän tunnelmaan sopii hyvin myös opetusneuvos Sakari Viinikaisen luento Kouvolan Herrakammarissa maanantaina 5.12. klo 17. Viinikaisen aiheena on Kalevankankaan verilöylystä talvisodan taisteluihin.

Kouvolan Keskuskirkon jumalanpalvelus on osa Kouvolan kaupungin itsenäisyyspäivän juhlaa,Linkki avautuu uudessa välilehdessä joka jatkuu seppeleenlaskun jälkeen Kouvolan kaupungintalon lämpiössä.

Valkealan kirkossa on sanajumalanpalvelus, jonka jälkeen itsenäisyyspäivää juhlitaan kirkkokahvien merkeissä seurakuntakeskuksen yläsalissa. Musiikista vastaa Veteraanien pojat, ja juhlapuheen pitää ilmavoimien komentaja, kenraalimajuri J-P Keränen. Juhlan järjestävät Eläkeliiton Valkealan yhdistys ja Lions Club Vekara. Valkealassa seppeleenlaskut ovat Tuohikotissa klo 9 ja Valkealassa klo 11.

Itsenäisyyden tunnelmissa Kouvolan seurakunnissa:

Ma 4.12. klo 17 Herrakammari Maria-salissa. Sakari Viinikainen: Kalevankankaan verilöylystä talvisodan taisteluihin. Kahvit klo 16.30.
Ti 5.12. klo 17 Kynttiläkirkko Jaalan kirkossa. Partiolippukunta, Jaalan jalopeurat. Tilaisuus nähtävissä Jaalan kappeliseurakunnan YouTube-kanavallaLinkki avautuu uudessa välilehdessä.
Ke 6.12. klo 10 Itsenäisyyspäivän sanajumalanpalvelus Jaalan kirkossa. Jaalan kirkon lauluryhmä, Jaalan reserviläiset ja partiolaiset. Tilaisuus nähtävissä Jaalan kappeliseurakunnan YouTube-kanavallaLinkki avautuu uudessa välilehdessä. Jumalanpalveluksen jälkeen seppeleiden laskut sankarivainajien muistopaadelle. Juhlakahvit.
Ke 6.12. klo 10 Sanajumalanpalvelus Myllykosken kirkossa. Seppeleenlaskut: Myllykosken kirkko klo 11, Karhunkankaan hautausmaa klo 11.45, Anjalan kirkko 12.15, Sippolan kirkko klo 12.
Ke 6.12. klo 10 Itsenäisyyspäivän sanajumalanpalvelus Elimäen kirkossa. Jumalanpalveluksen jälkeen seppeleen lasku sankarihaudoille.
Ke 6.12. klo 10 Sanajumalanpalvelus Kouvolan Keskuskirkossa osana Kouvolan kaupungin itsenäisyyspäivän juhlaaLinkki avautuu uudessa välilehdessä.
Ke 6.12. klo 10 Itsenäisyyspäivän sanajumalanpalvelus Kuusankosken kirkossa. Kouvolan Mieskuoro. Klo 12 Seppeleenlasku ja kunniakäynti Kuusankosken uuden hautausmaan sankarivainajien muistomerkillä.
Ke 6.12. klo 10 Sanajumalanpalvelus Valkealan kirkossa, seppeleenlaskut klo 9 Tuohikotti, klo 11 Valkeala. Klo 11.15 Itsenäisyyspäivän juhla ja kirkkokahvit Valkealan srk-keskuksen yläsalissa. Musiikki: Veteraanien pojat. Juhlapuhe ilmavoimien komentaja, kenraalimajuri J-P. Keränen. Järjestäjinä Eläkeliiton Valkealan yhdistys ja Lions Club Vekara.

2023-12-01 10:59:36.0