Janna joulukonserttikiertueella Kouvolassa

Jaalan, Valkealan ja Kuusankosken kirkoissa järjestetään kiertävä joulukonsertti, joissa esiintyy Janna, Petri Ryynänen, Niina Vainio, Riikka Pelkonen, Karoliina Suikkanen ja 10-jäseninen orkesteri kapellimestarinaan Simo Helkala.

Ruskeahiuksinen nainen punaisessa asussa.

Janna esiintyy joulukonserteissa Jaalan, Valkealan ja Kuusankosken kirkoissa. Kuva: Saara Taussi

Kouvolan Soivat Kylät ry tuo jälleen rakkaimmat joululaulut ja joulun tunnelman kuulijoille Ilon Sanomaa -joulukonserttien myötä Jaalan, Valkealan ja Kuusankosken kirkkoihin. Konserteissa kuullaan joululauluklassikoita sekä uudempia joululauluja. Konserteissa esiintyy vierailevana tähtenä laulaja-lauluntekijä Janna, joka on nopeasti vakiinnuttanut asemansa suomalaisen pop-musiikin kärkikastissa.

Konserteissa esiintyy Jannan lisäksi Kouvolan Soivat Kylät ry:n omat tutut artistit: Petri Ryynänen, Niina Vainio, Riikka Pelkonen ja Karoliina Suikkanen. Artisteja säestää kouvolalaisista ammattimuusikoista koostuva 10-henkinen orkesteri jousisoittajineen, kapellimestarinaan Simo Helkala.

Konsertteja ovat tukeneet Jaalan Kotiseutusäätiö ja Kymin Osakeyhtiön 100-vuotissäätiö. Vuodesta 2012 asti toiminut Kouvolan Soivat Kylät koostuu kouvolalaisista musiikin ammattilaisista, jotka haluavat toiminnallaan elävöittää Kouvolan seudun musiikkitarjontaa ja samalla levittää musiikin ilosanomaa.

Ilon sanomaa-joulukonsertit 2023

17.12. Jaalan kirkko klo 18
18.12. Valkealan kirkko klo 18
19.12. Kuusankosken kirkko klo 18

Solisteina: Janna (Hurmerinta), Niina Vainio, Riikka Pelkonen, Karoliina Suikkanen ja Petri Ryynänen. Kouvolan Soivat Kylät orkesteri: Simo Helkala; kapellimestari, kitara, mandoliini, banjo Harri Suikkanen; kitara, Atte Tynys; koskettimet, Harri Ruotjoki; basso, Jukka Utti; rummut, perkussiot, Jari Kankare; puhallinsoittimet, Anna Carlson-Perkkiö; viulu, Piia Pellikainen; II-viulu, Emma Haikala; alttoviulu, Jenny Muhonen; sello.
Miksaus Antti Helineva ja valot Jyrki Kleimola. Käsiohjelma 20 euroa.

Janna on herkkä tulkitsija

Janna on ollut mukana Vain Elämää -ohjelmassa tänä syksynä ja tehnyt tulkintoja muiden rakastettujen suomalaisten artistien musiikista. Jannan vuonna 2014 julkaistu debyyttialbumi Janna meni suoraan listaykköseksi ja ylitti nopeasti kultaan oikeuttavan myyntimäärän. Albumi toi Jannalle viisi Emma-ehdokkuutta sekä Iskelmä-palkinnon. Ensimmäinen single Sä et ole hullu myi platinaa ja soi yhä edelleen radioissa.

Jannan taidokkaalle tulkinnalle on tunnusomaista herkkyys ja vahvuus. Laaja yleisö löytää puhuttelevista kappaleista paljon samaistumispintaa ja tukea kipeisiinkin elämänvaiheisiin. Jannan kappaleita on kuunneltu suoratoistopalveluissa jo yli 40 miljoonaa kertaa.

2023-11-28 09:00:00.0