Naisten vapaailta kutsuu hellittämään arjesta

Riittävän hyvä nainen on teemana Kuusankosken vanhalla seurakuntatalolla 13. lokakuuta.

Terhi Ruokonen-Jalo seisoo punamarjaisten pihlajien keskellä.

Pappi, perheneuvoja Terhi Ruokonen-Jalo on naisten vapaaillan puhujavieras. Kuva: Amanda Salo

Kuusankosken seurakunta järjestää naisten vapaaillan perjantaina 13. lokakuuta vanhalla seurakuntatalolla. Illan teema on Riittävän hyvä nainen. Teemaa avaa illan puhujavieras, pappi ja perheneuvoja Terhi Ruokonen-Jalo

– Moni nainen kertoo kokemuksesta, ettei aika riitä kaikkeen työssä ja vapaa-ajalla. Korona-aika oli erilainen ja jopa tervetullut ajanjakso, kun ihan "luvan kanssa" sai jäädä kotiin, pysähtyä ja jättää menot vähemmälle. Nyt arki on monen naisen kohdalla palannut entisiin uomiin: vastuuta, menemistä ja kiirettä on paljon, Terhi Ruokonen-Jalo kuvaa.

Naisten vapaaillassa on tarkoitus hellittää hetkeksi ja pysähtyä omien ajatusten, kokemusten ja tunteiden äärelle. Mitä minulle kuuluu? Mitä odotan ja vaadin itseltäni? Riitänkö itselleni ja läheisilleni? Koenko syyllisyyttä tai etten oikein ole sopiva?
– Toivon, että illasta löytyisi jokaiselle armollisia näkökulmia, joiden valossa voi nähdä itsensä arvokkaana! Voimme vahvistua oman elämäntarinan äärellä ja saada voimaa omista oivalluksista ja yhteisestä jakamisesta, Terhi Ruokonen-Jalo sanoo.

Toivoa naisille kansainvälisesti

Naistenillassa kerätään vapaaehtoinen kolehti seurakunnan uudelle nimikkokohteelle, kansainväliselle Toivoa naisille -työlle. Kolehtikohteen illassa esittelee Toivoa naisille -työn lähettiläs Seija Niemi

– Toivoa naisille -työn kautta saamme kertoa ja rukoilla erilaisten naisten puolesta ja kanssa kaikkialla maailmassa. Työn selkäranka on eri maiden naisten rukoukset joka päivälle. Ne ovat todella koskettavia ja valottavat hyvin, miten erilaisissa kulttuureissa elämme. Toivoa naisille -työn tarkoitus on, että jokainen nainen saisi kokea olevansa arvokas ja rakastettu, mikä ei ole itsestäänselvyys monissakaan maissa, Kuusankosken seurakunnan lähetyssihteeri Susanna Roitto kertoo.

Kuusankosken Gospelkuoro laulaa illassa gospelmuusikko Henna Niemisen johdolla.
– Illassa säestämme yhteislauluja Viisikielinen-laulukirjasta. Lisäksi esitämme muutaman Luukas-musikaalista tutun laulun, Henna Nieminen sanoo.

Naisten vapaaillan kahvitarjoilu alkaa klo 17. Kahvia on tarjolla koko illan ajan. Ohjelmaosuus alkaa klo 17.30. Tilaisuuden päättää pastori Satu Leinon iltahartaus.
Seuraava naisten vapaailta on tarkoitus järjestää ensi keväänä.

Naisten vapaailta pe 13.10.

Kuusankosken vanha seurakuntatalo, Valtakatu 43 F
Kahvitarjoilu klo 17