Ystävän kammarin avajaiset Kouvolassa keskiviikkona 6.9.

Kohtaamispaikka Ystävän kammarin avajaisia vietetään täytekakkukahvein keskiviikkona 6.9. kello 12-15.

Kukkakuvioinen pieni teekuppi täynnä teetä, ja asetti, jolla on kultainen lusikka.

Ystävän kammarissa on aina tarjolla kahvia.

Kohtaamispaikka Ystävän kammari jatkaa toimintaansa uudessa paikassa Kouvolan seurakuntakeskuksen Maria-salissa keskiviikkoisin. Avajaisia vietetään täytekakkukahvein 6.9. kello 12-15. Ohjelmassa on vapaata yhdessä oloa ja jutustelua, Kouvolan kirkkoherra Tuija Nuutisen hartaus, Marketta Ukkolan ohjaama tuolijumppa ja yhteislaulua kanttori Eini-Annukka Perälän johdolla.

- Ystävän kammariin voi tulla piipahtamaan hetkeksi tai olla vaikka koko päivän. Kahvia on tarjolla aina. Kello 12 on vapaata yhdessä oloa, kello 13 hartaus ja kello 14 vaihtuvaa ohjelmaa. Kerran kuukaudessa on yhteislaulua kanttori Terhi Paukun johdolla, ja kuukausittain on Marketta Ukkolan ohjaama tuolijumppakerta. Lisäksi vaihtuvassa ohjelmassa on luvassa musiikkia ja runoja. Kehitämme toimintaa tarpeen mukaan, Kouvolan seurakunnan diakoni Raisa Hautala kertoo.

Kohtaamispaikka on kuin toinen koti

Vuonna 1995 perustettu Ystävän kammari on toiminut viime vuodet Hansa-keskuksen Pointti-kohtaamispaikassa. Keväällä Kouvolan kaupunki ilmoitti siirtyvänsä säästösyistä pois Pointin tiloista, joten myös seurakunta etsi Ystävän kammarille uuden toimipaikan.

- Ystävän kammari on ollut monelle todella tärkeä kohtaamispaikka. Yksin asuvat tulevat sinne myös Kuusankoskelta, Utista, Myllykoskelta ja pidemmästäkin matkasta paikalle. Siellä saa kohdata muita ihmisiä, jutella ja purkaa huolia. Ystävän kammarissa on syntynyt myös uusia ystävyyssuhteita, Hautala kertoo.

- Pointti ja Ystävän kammari ovat olleet monelle kuin toinen koti. Monet ovat tunteneet surua siitä, mihin mennä, kun Pointti sulkee ovensa. Ystävän kammari jatkaa nyt toimintaansa viihtyisässä Maria-salissa, vain 500 metrin päässä Hansa-keskuksesta, joten uskomme ja toivomme, että kävijät löytävät myös uuteen paikkaan, Hautala sanoo.

Ystävän kammarin toiminnasta vastaavat Kouvolan seurakunnan diakonityöntekijät, kanttorit, papit ja vapaaehtoistyöntekijät.

Ystävän kammari Kouvolan seurakuntakeskuksen Maria-salissa (Savonkatu 40, 45100 Kouvola, sisäänkäynti A-ovesta) keskiviikkoisin 6.9.-20.12. klo 12-15, suljettu 13.9. ja 6.12.

Lisätietoja:

2023-08-23 08:31:00.0