Ilon jakamisen päivässä kisaillaan mestaruudesta

Syyskuun 3. päivä Kouvolassa vietetään Ilon jakamisen päivää, joka alkaa messulla ja huipentuu seurakunnan suurmestari -kisaan. Tapahtumassa on tarjolla keittolounas ja myynnissä on myös lettuja, kahvia ja virvokkeita.

Iloisia piirrettyjä ihmishahmoja ja teksti: Ilon jakamisen päivä sunnuntaina 3.9. klo 10 koko seurakunnalle...

Ilon jakamisen päivässä on luvassa monipuolista ohjelmaa.

- Halusimme saada aikaan päivän, johon olisi helppo tulla ja josta jäisi iloa jaettavaksi. Tässä se on: Ilon jakamisen päivä, Kouvolan seurakunnan kirkkoherra Tuija Nuutinen kertoo.

Ilon jakamisen päivä alkaa messulla Kouvolan Keskuskirkossa sunnuntaina 3.9. kello 10. Messussa saarnaa vapaaehtoinen seurakuntalainen Anneli Fanta, liturgina toimii Tuija Nuutinen ja musiikista vastaavat kanttorit Ritva-Liisa Marttila ja Eini Perälä.

Messun jälkeen ohjelma jatkuu Kouvolan seurakuntakeskuksella lounaan ja toiminnallisten rastien merkeissä kello 11.30.

- Messun jälkeen syömme yhdessä gulassikeittoa ystävyysseurakuntamme Budavarin malliin. Seurakunta tarjoaa ruoan. Samalla pääsee tutustumaan seurakunnan kaikkiin työmuotoihin toiminnallisten rastien pisteillä, Nuutinen kertoo.

Haasta muitakin mukaan kilpailuun!

Lounaan jälkeen kello 13 siirrytään Kouvolan seurakuntakeskuksen sisäpihalle, jossa voi ostaa lettuja, kahvia ja virvokkeita Tuutarin ystävyysseurakunnan hyväksi. Samalla käynnistyy leikkimielinen seurakunnan suurmestari -kilpailu, johon voivat osallistua kolmihenkiset joukkueet 15 euron osallistumismaksulla.

- Joukkueet maksavat 15 euron kisamaksun Yhteisvastuukeräykselle. Näin jaamme iloa eteenpäin - toki iloitsemme yhdessä kisailun merkeissä. Eli iloa tulee takuutuotteena kaikille jaettavaksi asti, Nuutinen kertoo.

Joukkue voi olla esimerkiksi harrastusporukan, työpaikan, perheen, kaverusten tai mikä tahansa kolmen hengen ryhmä. Joukkueelle voi halutessaan myös hankkia sponsorin kuittaamaan 15 euron osallistumismaksun.

- Erityisesti kutsumme mukaan kaikki erilaisissa vapaaehtoistoimissa työskentelevät. Joukkueet voivat haastaa mukaan myös toisia joukkueita esimerkiksi toisista yhdistyksistä. Saamme kokoon kisan, jossa Kouvolan eri ryhmät ottavat toisistaan mittaa. Kuka on seurakunnan suurmestari?, Nuutinen sanoo.

Joukkueet voivat ilmoittautua Kouvolan seurakunnan toimistoon ma-pe kello 9-15 viimeistään perjantaihin 1.9. kello 15 mennessä, p. 040 180 2151 tai kouvola@evl.fi. Ilmoittautumisen yhteydessä pitää kertoa joukkueen nimi ja joukkueen jäsenten nimet.

Joukkueet voivat maksaa osallistumismaksunsa Yhteisvastuukeräykselle käteisellä, kortilla tai Mobilepaylla (96735) paikan päällä.

Päivän ohjelma:

klo 10.00 Messu Kouvolan Keskuskirkossa (Marjoniementie 5, 45100 Kouvola)
klo 11.30 Lounas ja toiminnallisia rasteja Kouvolan seurakuntakeskuksella (Savonkatu 40, 45100 Kouvola)
klo 13.00 Seurakunnan suurmestari -kisa sekä lettuja ja virvokkeita Tuutarin ystävyysseurakunnan hyväksi Kouvolan seurakuntakeskuksen sisäpihalla (Savonkatu 40, 45100 Kouvola)

Lisätietoja:

Tuija Nuutinen