Ilmoittaudu mukaan seurakuntien yhteiseen kastepäivään 15.9. mennessä

Korian kirkossa järjestetään yhteinen kastepäivä 0-15-vuotiaille sunnuntaina 1. lokakuuta. Mukaan voi ilmoittautua 15.9. asti.

Vaaleanpunainen kukkakimppu, kastemalja ja papin käsi nostamassa vettä maljasta.

Korian kirkossa järjestetään matalan kynnyksen kastepäivä 0-15-vuotiaille lasten ja enkelien sunnuntaina, Mikkelinpäivänä 1.10.2023. Kastettavaksi voi tulla koko Kouvolan alueelta. Yhteinen kastehetki alkaa kello 14, jonka jälkeen uusia seurakunnan jäseniä juhlitaan Korian kirkolla täytekakkukahvein. Jos kastettavien ryhmä kasvaa suureksi, kasteet toimitetaan useammassa ryhmässä.

Kastettavan lapsen voi ilmoittaa mukaan kastepäivään 15.9. mennessä ottamalla yhteyttä Elimäen seurakuntatoimistoon ma-to kello 9-12 p. 040 515 8905 tai elimaki@evl.fi. Kastava pappi ottaa yhteyttä ja sopii perhekohtaisesta tapaamisesta saatuaan yhteystiedot.

Kuka voi tulla kastetuksi?

Kastettava voi olla sylivauva, taaperoikäinen, koululainen tai kaikkea siltä väliltä aina rippikouluikäiseen saakka. Yhteinen kastetapahtuma on vaivaton tilaisuus esimerkiksi niille nuorille, jotka ovat tulossa rippikouluun, mutta joita ei ole lapsena kastettu.

Alle 12-vuotiaan osalta riittää, että toinen vanhemmista kuuluu kirkkoon. Kastettavalla on oltava vähintään yksi kummi, joka on evankelis-luterilaisen kirkon konfirmoitu jäsen. Kaste liittää kastettavan kirkon jäseneksi, antaa mahdollisuuden konfirmaatioon, ehtoolliseen, kummin tehtäviin ja kirkolliseen avioliittoon vihkimiseen.

Lisätietoja:

Kirsi Hämäläinen